• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • tummen1

Myran prova att kontakta IVF-kliniken. Det är de som hjälper mig i Göteborg. Då borde de kunna hjälpa dig i Stokholm.

• Cecini

Om det kan vara till någon hjälp för alla er som är på gång så tänkte jag att jag kunde skriva en snabb sammanfattning av min behandling. 

1. 15/3 Börjar med p-piller i samband med mens. äter dessa tom den 4/4.

2. 30/3 Decapetyl injektion 3.75mg intramuskulärt. I skinkan hos distriktssköterska.

3. 8/4 börjar med Progynova 2mg tabletter. 3 st dagligen alltså totalt 6mg/dag.

Mellan det att man slutar med p-piller och börjar med Progynova ska man få en blödning. (om inte kontakta kliniken)  

4. 17/4 vaginalt ultraljud för att mäta livmoderslemhinnan. Min Gyn fyllde i en blankett från IVI som sedan ska mailas/faxas till kliniken.

5. 23/4 Befruktning

6. Samtal från kliniken om resultat. Börja med Utrogestan (Vaginalt!!) 2 st morgon och 2 st kväll.

7. 26/4 ET  

Är det någon som har fler funderingar så bara hör av er!!

//A                  

• myran6801

Cecini, vad gulligt av dig att sammanfatta. Det är super att veta hur det går till! Kram

• mariposa

Tack för att du delar med dig, Cecini! Jag har samma medicinska upplägg som du. Ska strax ta sprutan här hemma.

Trevlig helg till alla här i tråden!

• Cecini

Mariposa- härligt att du är på gång!! Lycka till med sprutan. Här är det en liten kille som sparkar och har sig i magen. Otroligt!!

• tummen1

Tog sprutan idag, inte jätte skönt men det gick ok. Mår lite illa nu men det kunde man enligt biverkningarna.
    Härligt Cecini att du har en liten kille i magen, det ger mig hopp för min del också.

• tummen1

Jag skall göra ett ultraljud mellan dag 1-3 i min cykel. Känns lite märkligt att göra ett ultraljud när man har mens.
    Hon skrev inte i mailet vad de skall undersöka med ultraljudet så jag får nog maila och fråga. 
    Om allt ser bra ut skall jag börja med Progynova, 2 på morgonen och 2 på kvällen. Känns också läskigt att ta två tabletter vaginalt. Sen skall jag på ett till ultraljud den 19/9 och då skall läkaren fylla i en blankett från IVI och ta blodprover. Känns härligt att det börjar närma sig samtidigt som jag är livrädd att missförstå något ang medicinerna.

• Cecini

Tummen- menar du att du ska ta Progynova vaginalt?? Låter konstigt! De brukar normalt tas oralt.

• myran6801

Tummen, på vul dag 1-3 kollas att det inte är några cystor och så mäts slemhinnan. Det är inget du behöver oroa dig för. Progesteron vaginalt tar man även vid ivf och det är inte heller ngt du behöver oroa dig för, men du kan behöva använda trosskydd för det kladdar lätt. Lycka till!!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?