• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Fick svar att jag kunde börja med p-piller. Men jag är tveksam för de skrev samtidigt att vi får vänta 6 mån på donator. Jag tycker det verkar onödigt länge att börja med p-piller redan nu. Är det inte konstigt???

• mariposa
    tummen1 skrev 2012-08-24 19:10:34 följande:
    Har ni alla varit på vul innan ni började med p-piller? Det skulle inte jag och när jag tittade bland de mediciner som jag fick med mig så har jag inte nån spray... Blir helt stressad när jag inte har samma som er :( undrar vad det kan bero på?

Jag har inte heller nån spray. Mitt upplägg är Yasmin p-piller, decapeptyl (injektion) och progynova tabletter. Samma som du? Och jag har ej varit på VUL innan p-pillerstart.
  • mariposa
    myran6801 skrev 2012-08-24 21:12:40 följande:
    Fick svar att jag kunde börja med p-piller. Men jag är tveksam för de skrev samtidigt att vi får vänta 6 mån på donator. Jag tycker det verkar onödigt länge att börja med p-piller redan nu. Är det inte konstigt???

Menar de inom 6 mån fr.o.m. nu? Jag trodde ni skulle köra på vitrifierade ägg från deras 'bank' och att de därför redan funnit en donator. Låter onödigt att äta p-piller redan nu om ni inte fått datum för insättning. Vad konstigt! Hoppas att du får raka besked till veckan. Just nu är det semestertider och svaren dröjer upplever jag.
  • mariposa
    tummen1 skrev 2012-08-24 22:44:32 följande:
    Hej mariposa, ja det låter som vi har samma upplägg. Var går du?

IVI Valencia.
  • myran6801

Ja vi har sagt till att vi vill ha frysta ägg, men det verkar som de har glömt bort det. Tycker det låter mkt med 6 månaders väntan för frysta ägg. Frågade per mail om det verkligen stämmer men fick aldrig svar. Bestämde mig för att inte börja med p-piller redan nu, vill först veta när ET Joan bli möjlig. Tänker inte äta p-piller i ett halvår.
    Det är nog semestertider nu så därför får man inte så snabba svar.

• tummen1

Vad jobbigt att de inte svarar. I mitt senaste mail skulle jag maila på dag 18 med
    P-pillren men jag mailade idag så man verkligen hinner få ett svar innan. Konstigt att du skall ta pillren i ett halvår om ni skall använda frysta ägg. Vi skall också använda frysta och vad jag förstår skall jag bara ta p-piller i max två månader. Det är stressande att man inte har en klinik att gå till som vi hade på Sahlgrenska. Men det är bara att hålla tummarna och vi får stötta varandra.

• myran6801

Ja det är jobbigt att man måste hålla koll på allt själv och extra jobbigt när svaren dröjer. Hoppas verkligen inte vi behöver vänta så länge som sex månader.
    Tur vi har varandra här!

• NY I GBG

Hej! Till er som inte fått information från IVI rekommenderar jag att ni ligger på er koordinater lite, dvs ring henne/honom tills de svarar och kräv svar. Jag ringer min ibland en gång i veckan för att få svar och ibland får jag insistera för att få svar... Förra veckan hade jag tex knte fått vsra på vilke dos jag skulle börja spraya på. Dagen innan jag skulle börja spraya hade jag fort inget svar och kooridnatorn sade att det var för att doktorn var på semester och atta det inte gjorde något om jag ev blrjade spraya rn dag senare. Jag sade att vi förstås vill göra allt så rätt som möjligt för att öka vära chanser och därför vill vi börja spary nör det var tänkt. Tio min senare ringde hon tillbaks med svar (trots att hon försts sagt att lökaren knte gick att få tag på...). Det har alltså fungerat hittills och de frågor ni inte fått svar på är ju väldigt centrala. Det borde vara bemannat nu, om än kanske lite kortare dagar. Stå på er och Lycka till!

• tummen1

Fick svar idag att efter dag 21 skall jag ha ett uppehåll i 7 dagar, för att få mens, sen ta p-piller igen och Progynova and Decapeptyl. De skulle sända en exakt beskrivning om några dagar. Känns spännande att det händer något. Men samtidigt är jag livrädd att detta inte skall funger. Ny i gbg har ni bokat nått hotell än? Tar gärna emot tips. Förra gången vi var där bodde vi nära stranden men denna gången åker vi ju endast för att gå till IVI så vi vill gärna bo bra och nära dem.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?