• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • vinkan1

Amelie, vad skönt att ha fått datum! Jag tog Trental, gick inte att få tag på i Sverige (läkaren måste som vi förstod det ha speciallicens för att få skriva ut det), så vi fick det skickat från kliniken, i Spanien heter det Pentoxillina (eller ngt liknande).

En lista var en jättebra idé!
    Kram

• AmelieS

Vinkan, slutade du att ta Trental när du blev gravid?
    Hur mår du nu?

Illamående och trött kanske...

Kram tillbaka! 

• vinkan1

Amelie, ja jag slutade med Trental direkt jag fick veta att jag var gravid - det var viktigt enl. läkaren. Jag har dock fortsatt med blodförtunnandd sprutor, klexane.

Ja lite trött o illamående har jag inte sluppit ifrån - men faktiskt lite bättre sen någon vecka. Imorgon ska vi på inskrivning.

• NY I GBG

Bra med lista! Jag märker själv att det är svårt att komma ihåg var i processen alla är och lätt att blanda ihop lite...

• myran6801

Ok, jag börjar med en lista så kan ni väl fylla i era uppgifter! Lägg gärna till rubriker om ni tycker något saknas.

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK**
    Myran68, 44 år, barnlös, tidigare gjort 4 IVF och 2 avbrutna IVF, ÄD på IVI Barcelona under hösten.

**SPRAYAR**

**RUVARE OCH TESTDAG**

**GRAVIDA**

**FÖDDA**

• maja01

Ester, stort stort grattis! Så jätteroligt att höra att allt har gått bra!

• blomvisslare

Hej!

Jag är ny här på tråden och har samma mål som ni.

och väntar på en äggdonator.

Det känns bra att det finns folk som lyckas med ÄD, så hoppet finns.

och grattis till Ester 03 som lyckas med 3 barnGlad

gravid
    ester03
    vinkan1

• AmelieS

Här kommer mina uppgifter 

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK** Myran68, 44 år, barnlös, tidigare gjort 4 IVF och 2 avbrutna IVF, ÄD på IVI Barcelona under hösten.

AmelieS, 37 år, en dotter född 2010 efter ÄD i Sverige, syskonförsök på Instituto Bernabeu i Alicante, 1 ÄD ej gravid, nu väntar FET i september.

**SPRAYAR**

**RUVARE OCH TESTDAG**

**GRAVIDA**

**FÖDDA**

• Cecini

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK**
    Myran68, 44 år, barnlös, tidigare gjort 4 IVF och 2 avbrutna IVF, ÄD på IVI Barcelona under hösten.

AmelieS, 37 år, en dotter född 2010 efter ÄD i Sverige, syskonförsök på Instituto Bernabeu i Alicante, 1 ÄD ej gravid, nu väntar FET i september.   

**SPRAYAR**

**RUVARE OCH TESTDAG**

**GRAVIDA**
    Cecini 41år, barnlös, tidigare 8 IVF (6 ET + 2 FET), 1 sen MA. ÄD IVI Valencia april-12, gravid första försöket. BF Januari-13

**FÖDDA**

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?