Jo, vi gjorde testet imorse och maken fick kolla resultatet (han brukar ha tur med sig) men det var negativt igen, vilket var helt väntat. Nu har jag fått svar från kliniken så jag kan avbryta hormonbehandlingen och invänta mensen, det är skönt att få komma vidare. Jag har accepterat detta nu och försöker se framåt. Hoppas kunna åka till Spanien igen och göra ett FET i september. Jag ska prata med doktorn på kliniken i nästa vecka så får vi se vad vi kommer fram till då. Tyvärr kostar ett FET 2000 euro, väldigt mycket pengar tycker jag för något som redan är klart. Alla UL gör jag ju härhemma. Så nu funderar vi på att sätta in två st nästa gång, fastän jag inte alls längtar efter tvillingar. Men med tanke på resultatet denna gång och kostnaden för varje FET så får vi se. Visst är vi glada för att vi har många embryon i frysen (blastocyster). Vid förra donationen i Sverige fick vi bara 5 st ägg (vi fick alla)varav tre var bra. Första färskförsöket misslyckades, sedan FET som gav oss dottern , och i april förra året testade vi med sista frysisen men den klarade inte upptiningen. Så nu är jag rädd för att många ägg som vi fick denna gång 16 st ger sämre gravidchans??? Pga mindre kraft till varje ägg? Men det kanske inte funkar så, någon som vet?
Cecini, vad härligt med Ul idag för er. Vilken lycka, visst är det svårt att ta till sig när man väntat länge men sakta sakta kommer det kännas mera på riktigt, så var det för mig ialla fall.
Mariposa, tack och kram till dig!
Vinkan, du har mina tummar och mina tankar är hos dig.
Kramar