• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • vinkan1

Tack myran6801!
    Medicinen är till för att göra blodets röda blodkroppar mera formbara så att de lättare går genom små blodkärl. Så står det bland annat i bipacksedeln. Kombinationen pentoxilane och klexane tror jag att jag tar pga att jag har många missfall i bagaget. Var väldigt osäker på om jag ville ta dem från början o min svenska läkare var inte så pigg på det men jag valde att lita på vår spanska läkare då de har god erfarenhet av den medicineringen.

• myran6801

Vinkan, ok. Tror du gör klokt i att lita på din spanska läkare då de har goda kunskaper i allt som rör äd. Grattis igen!

• AmelieS
    myran6801 skrev 2012-07-17 13:13:29 följande:
    AmelieS, vad spännande med testdag snart. Håller tummarna! Att inte känna ngt betyder inte att det inte gått vägen utan jag tycker vi hoppas på plus tills motsatsen är bevisat. Sköt om dig! Kram

Tack Glad
    Du har rätt, kram tillbaka 
  • AmelieS

Vinkan1, stort grattis!!!
    Jag blir rörd, vad härligt att höra. Förstår att du är orolig det är man alltid speciellt som du varit med om missfall, men skönt med en lång semester, ni får ta hand om varandra. Du ska se att det kommer att gå bra, du har mina tummar. Kram

• AmelieS

Maja01, tack för tummarna och grattis till graviditeten. Alltid kul att höra positiva exempel. Hur långt gången är du?

• maja01

Amelie: Jag håller dem stenhårt och ser fram emot att du imorgon får ett positivt besked!!! Jag är i v 26.

Vinkan: Stort grattis, jättekul! Måste bara säga till dig att även jag har haft missfall och fick clexane och extra folsyra utskriven för första gången och det har ju uppenbarligen hjälpt mig så du ska se att det kommer att fungera för dig också! Samtliga läkare jag har pratat med här i Sverige har sagt att de inte hade skrivit ut clexane till mig så man verkar ha olika syn på detta i Spanien jfr med här hemma. Som jag har förstått saken är det dock ingen fara att ta clexane injektionerna.

• AmelieS

Hej!

Testdag idag med blodprov men min MVC har stängt och jag har ingen lust att ringa familjeläkaren så väntar och testar hemma på lördag. Allt är som vanligt och jag känner fortfarande inga symptom. Hur är det med er? 

• vinkan1

Tack maja01! och grattis till din graviditet, vad härligt att ha kommit så långt, då har du en liten oktoberbebis att se fram emot . Har du slutat med clexane eller ska du ta dem hela graviditeten? Min doktor har ordinerat till vecka 10 (om jag kommer så långt, alltid detta "om det lyckas").

AmelieS, tack för grattis! Ja, jag hoppas att det denna gång ska gå hela vägen - men vågar inte riktigt tro på det ännu. Men det är ju inte mkt annat jag kan göra än att ta medicinerna och låta tiden visa. Jag har tänkt på dig och hoppas, hoppas, hoppas att testet imorgon visar plus!

• myran6801

Vad spännande AmelieS. Så länge inte mensen dyker upp så är det ju positivt! Hållet tummarna för dig!

Vinkan1, såklart det ska gå vägen denna gång!!! Det räknar bi med tycker jag! Är det en eller två du satte in?

Maja01, vad härligt att du är i v26 då har du väl kommit mer än halvvägs. Syns din mage då? Underbart! Väntar du en eller två?

Kram alla

• vinkan1

Myran6801, satte in två - ett med bra kvalité och en lite sämre men ändå okej. Då det inte fanns några till frysen så satte vi in båda , annars rekommenderas alltid ett tillbaka. Tack för positivt tänkande, det behövs!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?