• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • mariposa

Verkligen goda nyheter här i tråden! Grattis till dig, Amelie!

Myran, snart är det vår tur :)

• AmelieS

Hej på er!

Idag tog jag ett nytt gravtest då jag känt mig orolig pga brist på symtom. Förra gången jag var gravid hade jag molvärk/växtvärk i livmodern. Inte denna gång tyvärr vilket gjort mig orolig. Jag tog ett digitalt med veckoindikator och det visade Inte gravid!

Bara 10 dagar efter positivt gravtest. Imorgon ska jag ringa MVC som äntligen öppnat och be att få göra ett blodprov. Snart kan jag sluta med hormoner och vänta på blödningen, brukar göra rejält ont efter en massa veckor av hormoner. Sedan är det bara att börja om med att springa till läkare, boka flygresa, hotell och pendla mellan hopp och förtvivlan. Jag har min underbara dotter och är så tacksam för att vi har fått henne men att gå igenom detta är väldigt påfrestande denna gång också.

Hur går det för dig Vinkan? Dags för UL snart? 
    Kram på er alla trådvänner.

• vinkan1

AmelieS - nej vad tråkigt!!! Får se vad ditt blodprov säger. Det är verkligen en jobbig "resa" att försöka få barn - hopp och förtvivlan. Tur du har din lilla dotter! Tänker på dig. Massor med kramar!

För min del är det oroligt. Ända sedan testdagen har jag varannan/var tredje dag haft bruna/rosa flytningar ibland nästan lite blodigt. Så känner mig som ett nervvrak(kanske har med alla mina mf/ma att göra - svårt att tro att det ska lyckas). Jag har dock tagit två blodprover, dag 9 på 70 och dag 17 på 6550 så det ökar ju som det ska, men nu är det nästan en vecka sen jag tog sista provet. Ska försöka få till ett ultraljud i nästa vecka, men vid tidigare graviditeter ha de inte velat göra förrän i vecka 9. Nån som har ett tips på vart man kan vända sig (Stockholm)? Har brukat gå till ultragyn på odenplan.

Än en gång AmelieS, tänker på dig. Kram igen!

Lycka till också alla ni andra som är på G och som är gravida.

• Ester03

Vinkan1: För ett tidigt ultraljud behöver du nog gå till en privatpraktiserande gynekolog. Ja gick till gynekolog Eva Svanborg, tel: 08-839000 i Solna innan jag blev inskriven i mödravården.

• myran6801

AmelieS, men fy vad tråkigt Men är du säker på att det är minus. Hoppas du kan ta blodprov inom kort och att det går bra. Skönt att du har din fina dotter att glädjas över mitt i allt detta elände.

Vinkan1, åh hoppas det inte är ngt allvarligt utan att hcg ökar fint. Vad jag förstår så är det vanligt med blödningar i början vid äd.

Själv väntar jag på att Gyn ska komma tbx fr semestern så att jag kan få hjälp med de blodprover som kliniken vill att jag tar. Sedan hoppas jag kliniken hittar en donator i september. Åh vad jag hoppas det ska gå vägen för oss alla!
    Kram

• AmelieS

Tack Vinkan och myran6801 för stöd. Det uppskattar jag. Det är ingen i vår närhet som vet att vi försöker med syskon.
     Dessa test ska ju vara tillförlitliga men jag ska göra ett nytt imorgon bitti för säkerhets skull. Har inte lyckats få göra ett blodprov. Det krävs läkares ordination för att göra det enligt barnmorskan och någon sådan fanns inte på plats hos min privata gyn denna vecka. Jag ringde även min familjeläkare men de ville inte heller göra det då de inte kunde analysera resultatet!
    Jag ska maila kliniken imorgon och fråga om jag kan avbryta hormonerna om det är minus imorgon igen.  

Vinkan, jag förstår din oro som du känner i tidig graviditet med dina färgade flytningar, och bara denna väntan på att de värsta veckorna ska vara över.  MEN även jag hade färgade flytningar när jag väntade dottern och det gick jättebra för mig den gången. Efter första UL då vi såg embryot med hjärtslag slappande jag av betydligt och läkaren berättade att risken för missfall var då nere i 3 %. Hoppas du kan göra ett UL snart, jag har inga tips tyvärr då jag bor på annat håll i landet :) Men såg att du har fått ett tips redan. Många kramar till dig, hoppas tiden går fort nu!

• vinkan1

Hej igen! AmelieS, hoppas att det gick bra med testet imorse!! Om inte så måste det ändå kännas bra att ha så många topp i frysen, då kanske du kan köra igång snart igen. Kram till dig och jag hoppas innerligt att det var fel på det förra testet!

Myran6801, tack för din omtanke - det värmer! Lycka till med dina prover. Vi får hålla kontakten alla så vi kan stötta varandra i denna jobbiga process.
    Kram!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?