• mariposa

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Bra att du startade denna tråd, Ny i GBG!

Ester, Maja och älskarjordgubbar: Jag har en första konsultation inbokad på en IVI-klinik i Spanien i sommar. De har skickat information om ÄD etc, men ingenstans kan jag läsa om villkoren. Ponera att det inte lyckas efter x antal återföringar, hur gör man då? Är det alla pengarna i sjön? Hur många försök har man på sig? Nu ska jag inte måla f-n på väggen, men det känns viktigt att sätta sig in i detta. Antar att jag får veta mer under vårt besök, men det skulle vara intressant att höra hur det sett ut på era kliniker.
    Tack på förhand! {#emotions_dlg.flower}

• mariposa

Stort tack för era svar! Mkt värdefullt av få ta del av era erfarenheter innan det är dags för vårt besök. Nervöst är det... Det är bara att hoppas att vi har turen på vår sida. Att snudda vid tanken att det skulle kunna lyckas är underbart, men jag vågar nästan inte tro på det. Jag ska be IVI specificera villkoren. Euginkliniken verkar ligga bra prismässigt och det här med IM´s "garanti" är också intressant. Då jag surfar runt efter info får jag intrycket av att många kliniker i Spanien håller toppklass.

Ester-
    Du måste vara överlycklig över din son och nu två underverk till på väg. Vilken lycka! Stort GRATTIS! 

Maja- GRATTIS! Jag håller tummarna och önskar dig fortsatt lycka till med graviditeten!!!  

GBG-IVImöte i början på juni; det är ju snart det! Mkt spännande! 

• mariposa

Hej tjejer!

Amelie-spännande med ditt syskonförsök via Bernabeu. Du skriver att du genomför en testcykel; hur går det till? Sköts det via en samarbetsläkare här hemma i Sv? Vad tar du för läkemedel?

Sol24-tack för Madridtipset!

NY i GBG-har du hittat en samarbetsläkare?

kram

• mariposa

Amelie-tack för ditt svar ang testcykel! Cecini-rolig läsning för mig då det är på den kliniken vi har vår första konsultation i sommar. Fortsatt lycka till med lilla krabaten i magen! Vilken lycka efter att ha provat Ivf så många gånger. Måste kännas underbart! Kram

• mariposa

GBG-Intressant med din rapport; tack för att du skriver! Cystisk fibros, var testar man det? Är priset du nämnde alltså exklusive donatorns mediciner? Hoppas att det här med mammografin löser sig. Man måste onekligen ligga i och fixa och dona för att allt ska klaffa, men tänk vad detta kan leda till... Den tanken värmer! Kram

• mariposa

Hej hej!
    Jag har mitt första besök nästa vecka och är lite smånervös nu. Jag lyder ditt råd, GBG, och tar de kompletterande proverna på plats i Spanien. Orkar inte stöta på patrull gällande det här på hemmafronten. Tack för tipset!

Och när det gäller färskförsök eller vitrifierade är jag lika villrådig som du. Nu fick jag något att tänka på...

Vilken tur att ni finns alla ni tjejer i tråden!
    Kram

• mariposa
    myran6801 skrev 2012-06-28 22:49:16 följande:
    Mariposa, lycka till på ditt besök nästa vecka. Vilken klinik ska du besöka?

Tack Myran! Vi ska till IVI Valencia. Amelie- Önskar dig lycka till nästa vecka! MrsC-jag tror att de spanska klinikerna är likvärdiga. Jag valde IVI Valencia då jag fått den rekommenderad. Hoppas att det går vägen för dig! Kram
  • mariposa

GBG- jag känner igen mig till fullo. Vi ger oss in i ngt där det inte finns några garantier och rädslan för misslyckande är stor (iaf för mig.) Men det kan på sikt lyckas och vi får hålla fast vid den underbara tanken så ofta det går.

• mariposa
    Cecini skrev 2012-06-30 07:49:14 följande:
    Mariposa - Lycka till!! Har du några funderingar angående kliniken eller Valencia så bara hojta till, jag finns här. Hoppas du blir lika nöjd som jag blev vid vårt första besök.
    Åhh, tack! Vad snällt! Jag inboxar dig.
  • mariposa

Hej tjejer!
    Nu har vi varit på första klinikbesöket och fått klartecken att påbörja behandlingen, redan i september om vi vill. Vi blev inte erbjudna "vitrifieringsalternativet" utan det är färskförsök som gäller. Jag fick ett mkt gott intryck av kliniken; proffsig atmosfär och allt verkar mkt välordnat. Donatorer finns det gott om och jag hoppas att de är duktiga på matchningen. Jag är nervös och vet inte om jag vågar tro på att detta ska gå vägen men jag försöker så gott det går att avfärda de negativa tankarna.

GBG- hur ligger ni till i planeringen?

Amelie & Vinkan-hoppas att allt har gått bra för er i Alicante!!!

Myran-håller tummarna för dig och en ev kommande Ivf! 

Germany-hoppas innerligt att Prasteronen gör verkan och att ni prickar in en kanoncykel i september.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?