• vinkan1

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej, vi planerar också resa ska till Alicante och Instituto Bernabeu i början på juli för ET. Vi ska ner kort nästa vecka för att ta några extra tester som var komplicerade att få till här i Sverige. Jag tycker dom verkat toppen hitintills!

• vinkan1

Hej AmelieS, ja vem vet :).

Vi har haft introduktionsmöte via Skype, så vi har ännu inte varit på plats men åker tisdag - onsdag nästa vecka för prov o får då även träffa läkaren och koordinatorn Paula, som verkligen varit mycket hjälpsam. Vi två är nog de första svenska patienter de har. Enligt Paula var vi de första härifrån, när vi pratade via Skype! Hoppas på tur för oss båda - o alla andra oxå!

• vinkan1

Hej Amelie, vi är nu nere i Alicante, passar på att ha lite semester samtidigt! Troligt äggplock blir i slutet på nästa vecka så det är spännande men också lite nervöst nu. Vi är jättenöjda med kliniken, koordinatorn och läkaren hittills. Lycka till framöver, vi kanske hörs?!

• vinkan1

Hej alla och tack för lyckönskningarna mariposa!

Här kommer en liten rapport från mig! Allt har gått bra hittills men det var verkligen nervösa dagar och är det nu också naturligtvis ! Äggplocket var i torsdags, 14 ägg plockades varav 11 var mogna av dessa befruktades 8. I slutändan blev det 2 embryon kvar, ett topp och ett ok, så sedan i måndags ruvar jag på två embryon och har testdag om en vecka!

• vinkan1

AmelieS - har tänkt på dig och håller nu tummarna stenhårt! Vilket toppenresultat o med så många till frysen!!

Grattis Cecini till graviditeten!

Jag önskar verkligen oss alla här lycka till!

• vinkan1

Hej!! Jag har officiell testdag imorgon men har redan testat och det blev plus! Vi är jätteglada så här långt naturligtvis men då jag haft så många missfall så börjar den oron nu istället. Imorgon ska vi till ett sjukhus och göra blodtest. Vi är
    kvar i Spanien några veckor till, dock inte Alicante.

AmelieS- Angående mediciner köpte vi massor i Sverige så de räcker ett bra tag men har även fått nya recept för säkerhets skull av vår spanska läkare. Innan vi kom till Spanien skickade kliniken pentoxilane (trental) som ej gick att få tag på i Sverige, fick det 1 el 2 dagar efter - så det går säkert bra att de skickar till dig. Min medicinering är följande progrsteron 400 mg 2ggr/dag, progynon 2mg 3ggr/dag, pentoxilane 2 ggr / dag, förhöjd dos folsyra 1 gång/dag samt 1 injektion klexane per dag, mycket mediciner att hålla reda på :).

Håller tummarna för att det går bra på din testdag amelieS!

germany - vi fick två embryon tillbaka men betalade inte något extra för det.

Kliniken Instituto Bernabeu i Alicante har jag bara gott att säga om. Det enda vi blev besvikna och lite oroliga över var att vi ej fick några över till frysen trots bra resultat vid äggplock etc, men AmelieS som var på samma klinik fick ju hela 8! st till frysen

Kram till er alla!

• vinkan1

AmelieS, tittade oxå efter dig på kliniken men såg dig ej - det var inte oss du såg

• vinkan1

Tack myran6801!
    Medicinen är till för att göra blodets röda blodkroppar mera formbara så att de lättare går genom små blodkärl. Så står det bland annat i bipacksedeln. Kombinationen pentoxilane och klexane tror jag att jag tar pga att jag har många missfall i bagaget. Var väldigt osäker på om jag ville ta dem från början o min svenska läkare var inte så pigg på det men jag valde att lita på vår spanska läkare då de har god erfarenhet av den medicineringen.

• vinkan1

Tack maja01! och grattis till din graviditet, vad härligt att ha kommit så långt, då har du en liten oktoberbebis att se fram emot . Har du slutat med clexane eller ska du ta dem hela graviditeten? Min doktor har ordinerat till vecka 10 (om jag kommer så långt, alltid detta "om det lyckas").

AmelieS, tack för grattis! Ja, jag hoppas att det denna gång ska gå hela vägen - men vågar inte riktigt tro på det ännu. Men det är ju inte mkt annat jag kan göra än att ta medicinerna och låta tiden visa. Jag har tänkt på dig och hoppas, hoppas, hoppas att testet imorgon visar plus!

• vinkan1

Myran6801, satte in två - ett med bra kvalité och en lite sämre men ändå okej. Då det inte fanns några till frysen så satte vi in båda , annars rekommenderas alltid ett tillbaka. Tack för positivt tänkande, det behövs!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?