• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Cecini

Hej allihopa! Tänk vad tiden går, idag har vi varit på RUL och tittat på vår spanske lille prins. Allt såg toppen ut och det börjar kännas mer och mer verkligt nu när vi har passerat halvtid. Önskar alla er som är på gång stort lycka till!!

• tummen1

Hej nu i gbg, spännande att ni åker ned i slutet av september, hoppas vi får åka i början av oktober. Ååå jag håller tummarna att det går vägen för oss båda :) Vad äter du för medicin nu? Jag har ätit yasmin i en vecka och skall höra av mig igen dag 18 för ny information.
    Cecina vad härligt att höra om er som lyckats!

• myran6801
    Cecini skrev 2012-08-19 21:24:32 följande:
    Hej allihopa! Tänk vad tiden går, idag har vi varit på RUL och tittat på vår spanske lille prins. Allt såg toppen ut och det börjar kännas mer och mer verkligt nu när vi har passerat halvtid. Önskar alla er som är på gång stort lycka till!!

Underbart Cecini !! Tänk att ni redan passerat halvtid också! Lycko-kramar M
  • myran6801

Väntar på att mensen ska sätta igång ordentligt, just nu bara lite spotting, då är är det dags att kolla att det inte är några cystor och meddela kliniken för att få ok att börja med p-piller. Känns väldigt konstigt att knapra p-piller efter alla barnlösa år. {#emotions_dlg.flower}

• Ester03

Hej!

Jag vill bara berätta att våra tvillingar blivit födda och imorgon reser vi hem från BB. Just nu ligger de tätt ihop och snosar och suger på varandras fingrar. Vi har nu tre barn, en pojke på 2 år och två nyfödda flickor, alla tre made in Spain.

Lycka till alla ni som kämpar!   

• vinkan1

Grattis Ester03, underbart att höra!

Cecini - så underbart att ha kommit så långt och att än en gång få se den lille o att allt ser ok ut!

• AmelieS

Grattis Ester03, trebarnsmamma, det var härligt att höra. Så fint du skriver om tvillingarna :)

Cecini, jag förstår att det är underbart skönt att ha gjort RUL och att allt ser fint ut. Grattis!
    Hoppas du har firat detta :)   

Idag har jag fått svar från kliniken och FET planeras till slutet av september. Vi kommer att sätta in 2 embryon denna gång, det känns bra, ökar chanserna till graviditet lite. Denna gång lägger de till E-vitamin och Trental 400 mg. Någon som tagit detta preparat?
    Nu ska jag bara påminna dem om att min mens är oregelbunden och vi måste locka fram den för att kunna göra ett försök i september.  

• AmelieS

Jo, jag glömde skriva det, men kliniken tyckte inte att jag ska ta kortison, då det inte ökar chansen till graviditet menar de. Jag kommer göra som de säger ialla fall.

En annan sak, ska vi inte göra en lista så vi lättare håller koll på varandra. Vad tycker ni?
    Jag är inte så duktig på att fixa till sådant men det kanske finns någon annan?  

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?