• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • tummen1

Skiver från min telefon så då kan jag inte kopiera er text :(
    Men jag väntar på mitt första försök.
    Tummen, 35 år, en son på 9 år från ett tidigare förhållande. Tre misslyckade IVF försök och väntar på ÄD på IVI i Barcelona. Hoppas få åka ned och göra insättning i oktober.

• myran6801
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK**
    Myran68, 44 år, barnlös, tidigare gjort 4 IVF och 2 avbrutna IVF, ÄD på IVI Barcelona under hösten.

AmelieS, 37 år, en dotter född 2010 efter ÄD i Sverige, syskonförsök på Instituto Bernabeu i Alicante, 1 ÄD ej gravid, nu väntar FET i september.   
    Tummen, 35 år, en son på 9 år från ett tidigare förhållande. Tre misslyckade IVF försök och väntar på ÄD på IVI i Barcelona. Hoppas få åka ned och göra insättning i oktober.
    **SPRAYAR**

**RUVARE OCH TESTDAG**

**GRAVIDA**
    Cecini 41år, barnlös, tidigare 8 IVF (6 ET + 2 FET), 1 sen MA. ÄD IVI Valencia april-12, gravid första försöket. BF Januari-13

**FÖDDA**
  • tummen1

Tack snälla myran för hjälpen :)
    Så himla glad att jag hittat er! Äntligen några som förstår hur man mår!

• Ester03

Myran68, 44 år, barnlös, tidigare gjort 4 IVF och 2 avbrutna IVF, ÄD på IVI Barcelona under hösten.

AmelieS, 37 år, en dotter född 2010 efter ÄD i Sverige, syskonförsök på Instituto Bernabeu i Alicante, 1 ÄD ej gravid, nu väntar FET i september.

**SPRAYAR**

**RUVARE OCH TESTDAG**

**GRAVIDA**

Cecini 41 år, barnlös, tidigare 8 IVF (6 ET + 2 FET), 1 sen MA. ÄD IVI Valencia april-12, gravid första försöket. BF Januari-13   

**FÖDDA**

Ester03, 42 år, 3 barn med ÄD vid Eugin, Barcelona, en pojke född april-10 och två flickor födda augusti-12. Innan ÄD gjorde jag 10 misslyckade IVF. En enda IVF gav en kort graviditet. ÄD lyckades direkt förutom ett frysförsök mellan barnen.

• vinkan1

Hej, skriver oxå från mobilen o kan inte kopiera, så om nån vill hjälpa mig så är jag jättetacksam!

Gravid
    Vinkan1, 42 år, 2 äldre barn fr tidigare förhållande. 7 misslyckade graviditeter (6 mf/ma samt 1 avbr. pga svårt kromosonfel). ÄD - Instituto Bernabeu, Alicante, juli-12 - gravid 1:a försöket (tvillingar). BF mars-13

• Ester03

**SPRAYAR**

**RUVARE OCH TESTDAG**

**GRAVIDA**

Cecini 41 år, barnlös, tidigare 8 IVF (6 ET + 2 FET), 1 sen MA. ÄD IVI Valencia april-12, gravid första försöket. BF Januari-13 

Vinkan1, 42 år, 2 äldre barn fr tidigare förhållande. 7 misslyckade graviditeter (6 mf/ma samt 1 avbr. pga svårt kromosonfel). ÄD - Instituto Bernabeu, Alicante, juli-12 - gravid 1:a försöket (tvillingar). BF mars-13

**FÖDDA**

Ester03, 42 år, 3 barn med ÄD vid Eugin, Barcelona, en pojke född april-10 och två flickor födda augusti-12. Innan ÄD gjorde jag 10 misslyckade IVF. En enda IVF gav en kort graviditet. ÄD lyckades direkt förutom ett frysförsök mellan barnen.
  • NY I GBG

Hej! Kan någon hjälpa till att klippa och klistra in min information också vore det jättesnällt. Jag skriver på IPad och har inte heller möjlighet att fixa detta. Här kommer min info: Sprayar NYiBGB, 39 år, inga barn 3 misslyckade IVF försök på Sahlgrenska. Ingen ledde till graviditet. Inga svar på vad det kan vara för fel men ett antagande är åldern på äggen. Började spraya 23 augusti ÄD på IVI i Barcelona Insättning 20 september Tack och kram!

• Ester03

Tummen
    , 35 år, en son på 9 år från ett tidigare förhållande. Tre misslyckade IVF försök och väntar på ÄD på IVI i Barcelona. Hoppas få åka ned och göra insättning i oktober.
    **SPRAYAR**

NYiBGB, 39 år, inga barn 3 misslyckade IVF försök på Sahlgrenska. Ingen ledde till graviditet. Inga svar på vad det kan vara för fel men ett antagande är åldern på äggen. Började spraya 23 augusti ÄD på IVI i Barcelona Insättning 20 september  

**RUVARE OCH TESTDAG**

**GRAVIDA**

Vinkan1
    , 42 år, 2 äldre barn fr tidigare förhållande. 7 misslyckade graviditeter (6 mf/ma samt 1 avbr. pga svårt kromosonfel). ÄD - Instituto Bernabeu, Alicante, juli-12 - gravid 1:a försöket (tvillingar). BF mars-13   

**FÖDDA**

Ester03, 42 år, 3 barn med ÄD vid Eugin, Barcelona, en pojke född april-10 och två flickor födda augusti-12. Innan ÄD gjorde jag 10 misslyckade IVF. En enda IVF gav en kort graviditet. ÄD lyckades direkt förutom ett frysförsök mellan barnen.
  • tummen1

Hej ny i gbg, åt du p-piller innan du börjad spraya? Hade varit roligt att se hur du får göra. Jag äter ju p-piller nu i 18 dagar och sen återkommer de med vilken medicin jag skall ta. I vårt fall vet de inte heller säkert vad felet är men antagligen mina ägg :( hade tur som fick min son, men läkarn sa att det var nog ren tur för de började antagligen bli dåliga redan då.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?