• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • AmelieS

Ja, kliniken i Spanien sa till mig att den ska ges av en professionell. Jag fick sprutan i låret. Det var två substanser som skulle blandas minns jag. Jag har aldrig gjort IVF heller så är inte van att ta sprutor på mig själv. Hoppas allt går bra nu, och vad kul att ni har fått ett datum!

• tummen1

Ok, det är kanske därför de inte nämnt att jag skall ta den hos läkare eftersom jag har gjort 3 ivf försök och blandat sprutorna själv. Blir så frustrerad när de svarar så sällan..

• myran6801

När vi var på kliniken fick vi inga mediciner alls med oss. Hoppas verkligen man kan få tag på alla här! Har alla ni fixat mediciner i Spanien?

• tummen1

Vi fick med oss medicinerna och tur var väl det för jag fick även med en lista på mediciner som de ville att vi skulle ta med tillbaka och vi hittar ingen läkare som vill skriva ut dem så vi får betala för dem när vi kommer nästa gång. Frågade lite på apoteket och hon sa att det är väldigt svårt att få samma mediciner här som finns utomlands. Även om det var dyrt att köpa dem på kliniken så känns det värt det nu.

• AmelieS

Vi köpte medicinerna på vanliga apotek i Spanien, alltså inte på kliniken. Det som inte fanns hemma tog de hem till dagen efter. Funkade bra tycker jag.

• mariposa

Tummen- vad kul att ni fått ett datum! En månad kvar! Jag tänker låta en sjuksköterska jag känner hjälpa mig med sprutan. Efter sprutan ska jag börja ta Progynova för att bygga upp slemhinnan. Om jag förstått det hela rätt börjar man med dem på dag 1 av blödningen.

Myran-min läkare här hemma har skrivit ut receptet. Läkemedlen är likvärdiga, det enda som skiljer är namnen.

Kram!

• myran6801

Mariposa, åh vad bra att det går att fixa medicinerna här. Då kan jag ju ta det med min Gyn härhemma.

• NY I GBG

Hej! Jag känner mig lite nervös att ni alla har en spruta att ta men inte jag... Jag ska ringa Simona idag och fråga. Vad heter sprutan? Myran: hittar di inte en läkare här som kan skriva ut medicinerna kan du be kliniken i Spanien skicka hem läkemedel till dig.

• tummen1

Decapeptyl heter sprutan jag skall ta. Mariposa var skall du ta din spruta? Magen eller benet? Jag har inte fått reda på vart jag skall ta den.

• myran6801

NyIGbg, tack för tips att kliniken kan skicka. Hoppas du får svar snabbt ang sprutan så att du inte behöver oroa dig. Men har inte du sprayat för att nedreglera dig och i sånt fall är väl det detsamma som sprutan gör.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?