• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • tummen1

Tack snälla myran! Känns så skönt att kunna skriva här om mina många konstiga funderingar och sin oro.

• myran6801

Så klart vi hjälps åt och stöttar varandra kära vänner! Några av oss har ju lång erfarenhet av ivf-världen

• tummen1

Skall äta p-piller 2 dagar till men fick idag en brun flytning, får det ibland innan mensen börjar på riktigt. Undrar om detta är dåligt och påverkar behandlingen? Undrar om jag skall boka ultraljudet tidigare nu då? Hoppas hon svarar fort imorgon. Usch vad jobbigt det är när kroppen inte gör som man vill. Är det någon annan som upplevt samma?

• tummen1

Har inte fått mens eller nån mer flytning heller så jag håller tummarna att det var nått temporärt och att jag får mens som jag skall om ca två dagar :)

• myran6801

Tummen, hoppas allt är ok o att mensen kommer som den ska.

Ni som kommit lite längre i processen, när betalade ni till kliniken? När man använder sig av färska ägg vet jag att kliniken sa att betalning skulle ske när donatorn började med medicinering. Men hur är det vid frusna ägg undrar jag.

• Cecini

Myran-vi betalade ca 2 veckor innan vi åkte ner. Tror det är ungefär samma både för frusna och färska ägg.

• myran6801

Hej vänner, är frustrerad, har inte fått ngt svar ännu! Nu är det drygt en vecka sedan jag skickade min fråga! Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?