Hej Myran6801, vi har gjort 3 ivf försök på Sahlgrenska och tyvärr utan resultat :( de kom fram till att det är mina ägg som är för dåliga och eftersom jag är adopterad från Korea så vill vi gärna ha ägg med asiatisk bakgrund. Då var Spanien enda alternativet. Vi skall också göra med frusna ägg, men vad gäller medicinen så måste vi antingen ta med eller köpa där den medicin som vår äggdonator skulle ha tagit, de ger då denna medicin till en annan donator. Verkar lite krångligt, tyvärr vad jag fick höra från Kvinnokliniken här var att de inte kan hjälpa till med recept och då måste vi köpa den av ivi klinken och det var ytterliggare 10000:-. Vi har valt en anonym donator, inte för att vi inte skall tala om för barnet hur det blev till men det kändes bäst för oss. Man ställs inför många frågor genom denna process och jag känner nu hur mycket det påverkar mig psykiskt. Får bara hoppas att allt går vägen denna gången. Men de är i alla fall super proffsiga på ivi kliniken så den kan jag verkligen rekommendera även om det är dyrt.