• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • mariposa
    NY I GBG skrev 2012-09-12 14:34:25 följande:
    Tack myran Jag har just varit hos läkaren och allt såg mycket fint ut enligt honom. Endometrium hade växt till sig ordentligt... Skönt. Nu är vi redo att åka. Gud vad nervös jag var, började lipa i gyn stolen pga all press.....
    GBG-Lycka till nu i veckan!!! Vi håller tummarna för dig! Kram
  • mariposa

Hur är det med er andra här i tråden? Vinkan-allt bra? Myran-har ni bestämt er gällande Alicante eller inväntar ni ytterligare svar? Tummen-VUL snart? Amelie-vad tråkigt att resan inte blev av, har du någon ny inbokad eller avvaktar du? Cecini och Maja-en liten hälsning till er också!

• germany
    Ny i GBG - Äntligen är ni snart framme vid erat "nästan" slutmål. Är glad för din skull att allt löste sig så fort från det att ni tog steget ut till att vara där ni är nu. Bra jobbat!
    LYCKA TILL! Solig

Jag har en vän som nyss kommit hem från Riga där hon & hennes make har gjort ÄD.
    2 små embryon ruvar hon på nu och jag är helt fascinerad över att sorg så fort kan vända till glädje. Fantastiskt tycker jag och som jag sagt tidigare så nästan längtar jag stundvis över att ha kommti så långt som ni.....Ty det är tufft att hänga kvar i IVF branschen med sina egna förmodade halvskruttiga ägg och därmed halvdåliga chanser att lyckas. Men jag finns här i bakgrunden så länge och jag hoppas jag får läsa en massa solskenshistorier här om barn som blir till. Kram till er alla fina här (nånstans finns ni, därute i vårt avlånga land! )Hjärta
  • mariposa
    Germany-jag tror på en bra omgång för dig nu härnäst. Du har verkligen gjort allt och jag tror din tur kan vara kommen! Vi håller på dig! Kram
  • germany
    mariposa skrev 2012-09-16 18:58:06 följande:
    Germany-jag tror på en bra omgång för dig nu härnäst. Du har verkligen gjort allt och jag tror din tur kan vara kommen! Vi håller på dig! Kram
    Tror du det? Åh, vad gulligt att du pickar in lite framtidstro i min stackars IVF skadade hjärna Drömmer.
    Tack för att ni tror åt mig och det är bara för mig att bolla tillbaka bollen, jag håller på er alla här inne också. NI är verkligen kämpar dubbelt upp! Hjärta
  • AmelieS

Jo, det är ganska bra här, tack. Väntar på min mens som bör komma om ca 10 dagar, sedan ska jag börja nästa behandling. Jag gör frysförsök nu då vi har embryon i frysen, och tänker åka ner ensam nästa gång. Denna gång har jag inte fått nedregleringsspruta och jag bad om medicin för att framkalla mensen som är väldigt oregelbunden. Kliniken ordinerade mig progesteron vagiatorer i 6 dagar men inte kom mensen. Kliniken bad mig kolla hos min gyn via UL om jag redan var nedreglerad av mig själv och kunde starta behandlingen utan mens, men det var jag alltså inte.Så därför flyttas nästa försök fram och jag förlorar summan jag betalat för flygbiljetten. Det känns lite klantigt men litade på att medicien skulle ha funkat. Nu äter jag Primolut Nor för att få min mens och det tror jag kommer funka bra. Hoppas åka ner i oktober. Väntar med att boka nästa resa.

Ja, hur är det med dig Vinkan?
    Tänker på dig med jämna mellanrum. Vilken vecka är du i nu?

Lycka till nu NYIGBG och Tummen!

• vinkan1

Hej alla! Följer er o hoppas så att allt ska gå bra! Så kul att så många är på gång nu, ska bli spännande att höra om era resor.

Med mig är det bra, är i vecka 13 nu. Andfådd o lite trött men inte så illamående längre. Hungrig hela tiden

Var precis på kub o fick toppenfina siffror. Och fick se de två små sprattla omkring! Men så nervös som innan vet jag inte om jag nånsin varit!
    Kram till alla!

• mariposa
    germany skrev 2012-09-16 19:13:21 följande:
    Tror du det? Åh, vad gulligt att du pickar in lite framtidstro i min stackars IVF skadade hjärna .

Tack för att ni tror åt mig och det är bara för mig att bolla tillbaka bollen, jag håller på er alla här inne också. NI är verkligen kämpar dubbelt upp! 

Jaa, jag tror det och jag hoppas jättemycket! Kram
  • mariposa

Vinkan-det här var strålande nyheter! Grattis grattis grattis!

Idag har jag varit på ultraljud och det såg bra ut. Kvällen ska ägnas åt att boka resa. ????

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?