Tummen - Jag ser framför mig att du kommer att lyckas (tro vill jag göra, se in i framtiden kan jag tyvärr inte :)
Vill bara säga att OM det är så att du av någon anledning kommer att må dåligt, oavsett om du blir gravid eller ej (fast gravid har vi ju sagt att du ska bli) så tror jag inte att du kommer att nekas sjukskrivning.
Du har ju först möjlighet att sjukskriva dig själv och behöver du längre sjukskrivning så ska du inte känna att du gör något som du inte har rätt till . Din resa är ju inte en direkt vanlig resa mot graviditet, tror nog att din läkare kommer att förstå när du berättar.
Min IVF klinik har sjukskrivit mig utan att jag behövt säga till då jag har ett arbete där dom inte vill att jag utsätts för såväl fysisk som psykisk påfrestning. Har känts så skönt att slippa säga till själv. Så jag har alltså varit sjukskriven från ET till TD. Trots att vi har misslyckats nu 3 ggr så har jag nog snabbare accepterat tack vare att jag ändå varit helt utvilad när världen rasat samman för ett tag och därmed så har jag snabbt kommit upp till ytan igen. Har därför inte sjukskrivet mig efteråt för då har det bara känts bra att gå till jobbet och skingra tankarna.
Känner väl igen mig i att inte våga tro på att en själv ska lyckas....men det gäller väl att hela tiden visualisera och vända de negativa tankarna när de dyker upp. Det går styra tankar, bara man går in för det. Går skaffa såna där "STOP" kort som man tittar på och läser när de dåliga tankarna kommer. Fast det är lättare sagt än gjort.
Jag tycker ni alla är starka & otroligt duktiga som tagit er dit ni nu är. Och jag är faktiskt övertygad om att ni alla kommer att lyckas. Ni får väl alla ägg som er donator lyckas få fram? Så om det skulle behöva göras om så blir väl allt mkt billigare nästa gång, precis som vid FET här hemma i Sverige?