• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Tummen, härligt vännen att det går efter planen. Bra att Simona var snabb!

Jag fick svar fr internationella avd på IVI att de ska skicka en förfrågan till de övriga klinikerna efter donatorägg som kan matcha oss. Så får vi se om de är snabbare än Barcelona. De bad oxå om ursäkt att de tagit tid.

• myran6801

Nu har jag fått ännu ett svar fr internationella ivi och de meddelade att det finns passande donator i Alicante för omedelbar behandling.
    Någon som varit där och kan berätta hur det var?

• tummen1

Å vad spännande myran!!! Läkarn på kvinnokliniken sa att IVI har jätte bra rykte och är jätte duktiga. De hade samarbete med Valencia men hon sa att alla IVI klinker är bra.

• AmelieS

Vad roligt att höra Myran, det var goda nyheter :)

Vi har varit i Alicante men inte på IVI, hoppas du kan få svar från någon annan. Det är en trevlig stad annars med bra flygförbindelser, kan rekommenderas. Har för mig att vi körde förbi IVI när vi hade varit på vår klinik. De låg i samma område, strax utanför centrum, en kort taxiresa bara från stan.

Min mens är sen så nu har jag varit på VUL idag för att kolla slemhinnan, den var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 17 mm, så mensen lär ju dröja minst två veckor till. Jag som redan hade bokat flyg för att göra en frysåterföring den 20/9, det är bara att glömma. Hade litat på att hormonerna jag tog skulle framkalla mensen på rätt dag men så blev det alltså inte, typiskt. Min gyn härhemma är också jättebra och är så glad för all snabb hjälp jag får av dem :)  

Tack Maja för fint inlägg!   

• myran6801

Internationella IVI skulle också kolla med de andra klinikerna och återkomma när de fått fler svar. Sen får vi se vad Barcelona säger och tillslut måste vi bara bestämma oss vart vi ska åka.

• NY I GBG

hej Amelie. Vad tråkigt att ni måste ställa in resan Fy vad trist. Hoppas resan ni förlorar inte var alltför dyr (eller kanske tom går att boka lm..) och att det går snabbt till nästa gång... Jag har inte ens tänkt på den möjligheten att ställa in... Jag har min second Scan imorgon då viska mäta tjockleken på endometrium samt ta blodprover för att mäta hormonnivåer... Oj nu kommer jag också vara nervös. Vi har bokat resa och hotell och tagit ledigt.. Ja,ja, jag orkar inte oroa mig för det nu... Myran: bra att det äntligen blivit snurr på saker och att de hittat donator i Alicante. Tror alla IVI kliniker är i stort sett likvärdiga vad gäller resultat...

• myran6801

NyIGbg, härligt att du kommit så långt och jag håller såklart tummarna för att allt ser bra ut på VUL och att blodproverna är bra. Lycka till vännen!

• NY I GBG

Tack myran Jag har just varit hos läkaren och allt såg mycket fint ut enligt honom. Endometrium hade växt till sig ordentligt... Skönt. Nu är vi redo att åka. Gud vad nervös jag var, började lipa i gyn stolen pga all press.....

• myran6801

NyIGbg, jag förstår din oro men självklart kommer det gå fin fint kära du. Så är det bara! Kram

• tummen1

NyIGbg vad härligt att allt är som det skall vara :) jag håller både tummar och tår för att allt skall gå bra på er resa!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?