• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • tummen1

Tycker du skall ringa Myran. Min man ringde förra veckan och då svara hon direkt efteråt. Men tyvärr har hon slutat svara igen, trist att man måste ligga på hela tiden. Trodde faktiskt att vi alla skulle få enormt bra service då vi alla betalar enorma summor!

• myran6801

Håller men Tummen, verkligen dåligt! Imorgon skickar jag ett mail i uttrycker min irritation!

• tummen1

Gör du helt rätt i. Vi har kommit överrens om att vi skall ta upp detta med dem då vi åker ned för insättningen. Tycker dock att det fungerade bättre med Lidia som vi hade först. Tycker inte vi skall behöva lida för att de har semestrar och får få mer att göra.

• myran6801

Bra Tummen att ni ska ta upp detta också! Vi får se om det blir mer aktivitet när vi klagar! Vet ni förresten om ivi klinikerna har en gemensam äggbank med frusna ägg eller om det är olika tillgång på de olika klinikerna?

• mariposa

Ingen aning om det där med äggbanken tyvärr, Myran. Funderar ni på att byta klinik?

Det enda sättet för mig att få kontakt med kliniken nu då min koordinator är på semester, har varit genom att ringa. Be om att få komma till internationella avdelningen och uppge där ert patientnummer så sätter de sig in i ärendet. Mail funkar inte alls har jag fått erfara...

• mariposa

Förresten en fundering; Cecini du kanske vet? Är det alltså en speciell blankett som hemortsgynen ska fylla i? Ska se om IVI isf kan maila mig en sån.

• Cecini

Mariposa- Ja, blanketten som ska fyllas i vid ultraljudet fick vi med oss från IVI vid första besöket. De kan säkert maila den till dig. Annars kan du få se vad som står på min, det var inte så mycket.

• Cecini

Myran- Vad gäller äggbankerna så har jag svårt att tänka mig annat än att de är knutna till respektive klinik då det är ganska krångligt att transportera frusna ägg på ett säkert sätt. Detta i sin tur innebär ju att tillgången på ägg kan variera från klinik till klinik.

• tummen1

När vi började prata med IVI så sa de att de kontrollerade alla sina IVI kliniker och meddelade oss vilken som hade ägg som överrensstämmde med våra önskemål och utefter det så valde vi den klinik som hade de äggen som vi ville ha.
    Mariposa vilket ultraljud menar du, det man tar när man har mens eller det efter? Jag har fått två olika blanketter mailat till mig för resp undersökning.

• myran6801
    mariposa skrev 2012-09-04 22:46:58 följande:
    Ingen aning om det där med äggbanken tyvärr, Myran. Funderar ni på att byta klinik?

Det enda sättet för mig att få kontakt med kliniken nu då min koordinator är på semester, har varit genom att ringa. Be om att få komma till internationella avdelningen och uppge där ert patientnummer så sätter de sig in i ärendet. Mail funkar inte alls har jag fått erfara...

Jag får inte heller några svar på mailen och har svårt att ringa på dagtid. Ska försöka mail ytterligare en gång.
    Nej, vi funderar inte på att byta men jag undrar just om tillgången på blonda, blåögda donatorer skulle vara bättre på någon av de andra klinikerna än den i Barcelona.
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?