• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • maja01

Amelie: Det kommer att gå bra! Precis som myran skriver sålänge mensen inte kommer är det mycket positivt.

Vinkan: Jag håller tummarna, klart att det går bra! Clexane gör underverk . I och med att det funkat för mig så tror jag faktiskt att den medicinen kan hjälpa. Läkaren i Spanien har sagt till mig att jag ska ta dem hela graviditeten. Visst lite drygt att sticka sig varje dag men jag gör det gärna om det kan hjälpa. Som jag skrev innan så har jag pratat med läkare även i Sverige ang medicinen och de är samstämmiga i att de inte hade skrivit ut denna medicin till mig i Sverige då de ej anser jag behöver den. Samtidigt har de dock sagt att de inte ser någon fara med den och eftersom det har fungerat bra ser de inget skäl att jag måste sluta med den. Du skriver även om känslan....alltid det där "om det lyckas"....jag känner igen känslan väldigt väl och måste säga att jag fortfarande har den. Vågar liksom inte "släppa loss" glädjen, för tänk om ifall kanske....så mycket kan hända.

Myran: Tack för dina positiva ord! Magen syns helt klart och man ser när bebisen rör sig. Jag är djupt fascinerad av dessa rörelser. Trodde nog att bebisar sov det mesta av dygnet, men det stämmer inte på vår i alla fall. Vi återförde två embryon men jag väntar ett barn. Det andra fäste inte. De satte i vårt fall in ett som var perfekt och ett som hade tappat en cell.

Jag önskar verkligen ödmjukt och av hela mitt hjärta, att alla vi som kämpar med detta lyckas uppnå våra drömmar.

• AmelieS

Jag bestämde mig för att testa idag istället så jag sparade morgonurinen och köpte ett test när jag var och handlade på eftermiddagen. Nu ikväll testade maken och jag och testet visade plus! Först visades minus men sedan kom plustecknet (inom 1 minut). Vi har läst instruktionerna flera gånger men det verkar vara plus. Ska testa på söndag igen. Jag var helt inställd på minus eftersom jag känner mig precis som vanligt (före mensen), lite lättirriterad och så. Hoppas på det bästa nu. Däremot tror jag att progynon som vi tar hindrar mensen från att komma, har jag lärt mig från tidigare ÄD-försök. Tack alla för era tummar!

• myran6801

AmelieS, fantastiskt! Grattis till plus! Blir så glad när någon plussar!!!! Det är vi alla kämpande värda!!! Kram

• myran6801

Puh76, tyvärr har jag ingen erfarenhet av den kliniken. Vi har varit på ivi Barcelona och tycker de hittills varit mkt proffsiga.

• vinkan1

AmelieS, grattis! Så underbart, jag är så glad för dig och familjen! Tänk att vi båda plussade kram!

• AmelieS
    myran6801 skrev 2012-07-20 23:05:31 följande:
    AmelieS, fantastiskt! Grattis till plus! Blir så glad när någon plussar!!!! Det är vi alla kämpande värda!!! Kram

Tack Glad Ja, visst blir man glad när det händer positiva saker i de trådar man följer!
    Det ligger mycket oro, tid, engagemang bakom varje försök. Hoppas det snart är din tur, och alla här som kämpar. Kram 
  • AmelieS
    vinkan1 skrev 2012-07-21 10:06:58 följande:
    AmelieS, grattis! Så underbart, jag är så glad för dig och familjen! Tänk att vi båda plussade kram!

Tack Glad Ja visst är det kul att vi båda plussade, som går på samma klinik och ligger så nära i tiden. Kram
  • myran6801

Ska bli så spännande att följa er Spanien vänner här i tråden framöver! Jag ser fram emot och hoppas vi som är på G snart får följa er som plussats spår!!!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?