• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Serverina, välkommen hit. Vi kontaktade Spanien just av den anledningen att de har hög success rate. Bl.a. tror jag det beror på att de noggranna med att ta olika prover innan och dels för att donatorerna är yngre kvinnor än tex i Norden. För oss spelar ingen roll att det är anonym donator men för att få ersättning fr Fk krävs numer öppen donator. Kliniken matchar donatorn med ditt och din mans utseende men man får inte välja yrke mm på IVI. Jag har varit lite orolig inför just det här med donator men kliniken har försäkrar att man är noga med matchningen. Som någon annan här inne har sagt tidigare så har de ju sitt rykte att tänka på. De har sagt till oss att det kan ta ngt längre tid att hitta en lämplig donator pga vårt skandinaviska utseende, men det handlar ändå bara om max sex månader.

• AmelieS

Hej Vinkan!

Vad kul att ni är på plats nu. Vi åker på måndag och stannar i 2 veckor, så vi tar också semester därnere. Vi har fått veta att troligtvis blir det äggplock för donatorn i mitten eller slutet av nästa vecka. Oj, vad nervöst och spännande det känns. Det verkar som att vi kan bli synkisar, hoppas vi ses därnere?
     Lycka till Vinkan och alla som är på G!

• mariposa
    Cecini skrev 2012-06-30 07:49:14 följande:
    Mariposa - Lycka till!! Har du några funderingar angående kliniken eller Valencia så bara hojta till, jag finns här. Hoppas du blir lika nöjd som jag blev vid vårt första besök.
    Åhh, tack! Vad snällt! Jag inboxar dig.
  • germany

GBG - Vilken fin tråd du skapat Solig.
    Har snabbkikat lite i mina favvo-trådar och var ju bara tvungen att kika in här också.
    Saknar dig m. fl....men snart är jag "back in business" igen Cool, så då hörs vi igen.

Och du är här också Mariposa Hjärta. Och jag antar att du är på G med ÄD nu? Gu´ vad det måste ha hänt saker bara på de här veckorna när jag varit borta från FL.

Ni jobbar på så bra tjejer och även om jag inte riktigt är framme vid ÄD än så lever jag parallelt med den tanken hela tiden och jag vet ju vart jag ska vända mig om det inom en snar framtid kommer att bli så att det blir ÄD för oss med.

Sköt om er!
    Kram från / Germany

• MrsCecilia

Milde tid, jag håller på att googla i hjäl mig, jag kan inte komma fram till nåt vettigt alls. Jag blir bara förvirrad. Nu står det mellan IVI, Institut bernabeu, Institut marques och Tjeckien..

Alla har svarat (med standard mail) utom Tjeckien.

Det som är emot Valencia och Tjeckien är det långa resvägen. Men Valencia ska ju vara bäst ur forskningsynpunkt.  

• myran6801

Ny i Gbg, tusen tack för tips att kliniken gjorde cystic fibros testet på donatorn för 205 euro istället för på mannen. Jag mailade kliniken om det och de sa att de kunde de visst göra. Så kan de redan nu sätta igång att söka donator medans vi kämpar vidare med resten av blodproverna. Jippi vi spar tid och kanske lite närmare drömmen om barn, vem vet!

Idag lyssnade jag på gårdagens sommarpratare, Klara Zimmergren, som pratade om barnlöshet. Så mycket som jag kände igen!

• NY I GBG

Hej Mrs Cecilia, IVI har flera kliniker runtom i Spanien, jag antar att alla har samma status, inte bara Valencia. Själva gör vi detta på IVI i Barcelona. Dit är det lätt och billigt att ta sig med Ryan Air... Myran: hade de inte talat om detta för er?? Det trodde jag... Visst, det är billigare och bättre att testa donatorn. Jag vågar inte lyssna på Klaras sommarprogram... Tor bara jag blir deppig då Och Germany: vad kul att höra från dig! Hoppas du har en härlig sommar och kan hålla dig borta från internet.... Ha det gott alla!

• myran6801

Ny i Gbg, de kanske sa det men jag trodde vi lätt skulle kunna ta alla prover hemma gratis så jag noterade aldrig det.

• germany
    Myran - Vad är ditt sikte härnest? Planering av bebis med dina egna ägg eller ÄD? Jag kanske blandar ihop dig med någon annan, men jag har för mig att du håller på med båda samtidigt eller har jag fel?
    Vore bara kul att veta {#emotions_dlg.flower}
  • myran6801

Germany, vi kör nog lite dubbelt. Men med tanke på mina tidigare resultat och min ålder är Äd nog det enda vettiga. Dock kan det ju ev ta lite tid innan donator är funnen så vi kanske hinner en Ivf. Vi får se. Var i kontakt med ivi igår och om vi kan tänka oss frusna ägg vilket vi kan så kan det gå fortare.

Och du, hur är din plan?

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?