Hej alla. Grrr, jag blir så arg när jag läser att de i Sverige hade lyckats missa din sköldkörtelrubbning Ester! Hur är det möjligt? Så klantigt! Jag tycker det verkar fantastiskt att få tvillingar, vad bra att du har fått cerklage. Jag kan inte mycket om det men har förstått att det är ett bra sätt att avhjälpa problemet.
Vi har gjort två ivf med egna ägg härhemma blev gravid vid första men slutade med missfall. Vid båda tillfällena fick de ut få ägg (mindre än 5) och detta fastän jag har normalt fsh och amh värde. TS, oroa dig inte för att amh värdet ska spela någon roll, det är jag säker på att det inte gör. Efter första återföringen i Spanien vid vilken jag blev gravid men fick missfall betalade vi för en missfallsutredning. Eftersom jag inte hade svårt att bli gravid så kändes det som att något annat måste vara problemet. Kan säga att de var mycket noggranna och hittade "felet" satte in medicin och denna gången har det ju fungerat hur bra som helst. TS jag förstår din känsla av "att få upp tilliten" till att det ska lyckas. Kan säga dig att jag hade stoooooor tillit vid första färskförsöket då jag blev gravid men fick missfall. Vid andra försöket med frysta embryon hade jag ingen tro alls på att det skulle gå vägen i och med att jag hade läst att prognosen för frysta embryon är mycket sämre än för färska....MEN, tji fick jag. Resultatet är just nu vaken och sparkar som tusan. Vad jag vill säga med detta är att du ska lita på att det kommer att fungera, så länge dina värden är bra och livmodern normal så kommer det att fungera, det är bara en fråga om när. Det är jag övertygad om.