Hej alla! Det var ett tag sedan jag skrev här och sedan dess har min sambo och jag varit på IVI Barcelona på första mötet. Mötet gick bra och framförallt var hela Barcelona vistelsen mycket trevlig. Så vi förknippar detta med något positivt än så länge. Vilken skillnad från den ångesltladdade kvinnokliniken på Sahgrenska..... Dock är det väldigt mycket som tillkommer de dryga 9800 euron som det kostar. En massa olika tester... De vanliga blodproverna fixar vi genom att vi är blodgivare, men sedan vill de att sambon ska göra ett genetiskt test för cystisk fibros, alternativt betala 205 euros för att testa donatorn. Och så vill de att jag ska göra en mammografi innan. Frågan är hur detta ska lösas.... Jag får väl säga att jag känt en knöl... Men det känns väldigt olustigt. Har någon av er erfarenheter av att göra mammografi i samband med ÄD och hur gick ni tillväga?. Och så är det detta med en gynekolog. Min gynekolog säger att hon kan göra detta privat, vilket då kostar oss över 700 kr per gång. Undrar om landstingsfinansierade gyn kan ta på sig detta. Har ni några tips på hur man ställer frågan och hur man kan få detta gratis? Och så är det donatorns medicin... Vad gäller donatorn har vi fått fylla i en blankett men för oss är det viktigare att donatorns generella drag är liknande mina (dvs liknande balans mellan storlek på näsa, ögon etc etc) än att hon ska ha gröna ögon eller lockigt hår. Ett eventuellt barn kommer ju ändå inte likna mig och vi kommer ju atta tala om för ett eventuellt barn så blodgrupp osv är därför inte relevant för oss.. Vi hoppas de lyssnar på dessa önskemål från oss, det vet man ju aldrig om de gör. vi ska skicka kort på mig och vi hoppas verkligen de studerar dessa och utgår från dem snarar från en blankett... Känns inte helt tillförlitligt att de kommer att lyssna på detta... De kommer nog hitta en donator ganska snabbt pga mitt relativt spanska utseende. Spännande och skrämmande.... Hoppas allt är bra med er alla! Myran, har ni fått några indikationer på när de kan tänkas hitta donator?? Vi kanske kommer genomgå detta samtidigt Och hur går det för er som är gravida??? Kramar