• AmelieS

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Vi har börjat med syskonförsök i Spanien med en klinik i Alicante som heter Instituto Bernabeu. Vi var där i förra veckan på ett första besök och är nöjda med kliniken än så länge. De verkar väldigt bra., lätta att ha att göra med. Ett försök med äggdonation kostar 7600 euro. De erbjöd oss också ett paketpris om 4 behandlingar för 24 000 euro och om de inte ledde till graviditet som fick man hela summan tillbaka. Det upplägget kändes inte aktuellt för oss. Vi valde Alicante då vi varit där på semester tidigare och gillar staden. Att göra äggdonation i Spanien bestämde vi oss för då jag har ett sydeuropeiskt utseende. Vi har en dotter sedan tidigare som vi fick via donation här hemma genom landstinget. Nu räknar vi med att åka tillbaka i början av juli för ET. Jag håller på med en testcykel just nu. Jag gillar denna tråd, många intressanta diskussioner tycker jag.

• AmelieS
    mariposa skrev 2012-05-29 18:23:31 följande:

Hej tjejer!

Amelie-spännande med ditt syskonförsök via Bernabeu. Du skriver att du genomför en testcykel; hur går det till? Sköts det via en samarbetsläkare här hemma i Sv? Vad tar du för läkemedel?

Ja, det känns väldigt spännande att göra detta. Vi har en dotter på 2 år som vi fick efter ÄD i Sverige och nu åker vi till Spanien och försöker få ett syskon. Ingen hemma vet om detta känns skönt att hålla det privat denna gång.

Jag tar från 2 mg t o m 6 mg progynon denna testcykel och från dag 15 ska jag ta utrogestan 3 gånger per dag. Känns som ett annorlunda upplägg att ta progesteron i en testcykel men vet inte varför jag tar det. På dag 18 ska jag ialla fall få en Decapeptyl depot injektion i muskeln. Det kommer göras hos min privata gyn som också gör ultraljudskontroller här hemma. Sprutan ska stoppa min egen östrogenproduktion och framkalla en blödning/mens. Någon som känner till denna spruta?
  • AmelieS
    vinkan1 skrev 2012-05-30 07:58:54 följande:
    Hej, vi planerar också resa ska till Alicante och Instituto Bernabeu i början på juli för ET. Vi ska ner kort nästa vecka för att ta några extra tester som var komplicerade att få till här i Sverige. Jag tycker dom verkat toppen hitintills!

Hej Vinkan! Vad kul att höra att vi ska till samma ställe vid ungefär samma tidpunkt. Då kanske vi springer på varandra i en korridor ;)

Blir det ert första besök på kliniken? 
  • AmelieS

Ja, vi får hoppas det går vägen för oss alla nu! Det var rolig info, visste inte att vi var de första svenskarna på kliniken. Vår kordinator heter Lara och henne träffade vi vid vårt första besök. Det var skönt att träffa dem på riktigt och besöka kliniken tycker jag. Hoppas det går bra för er nästa vecka. Vi fick hämtning på flygplatsen, väldigt smidigt när man landar sent på kvällen. Alicante är en trevlig stad med en fin strand. Vi tänkte ha lite semester när vi åker nästa gång.

• AmelieS

Hej!

Vi åker till Alicante och Instituto Bernabeu i nästa vecka för ÄD-behandling. Det kostar 7500 euro för en behandling. Kliniken är hittills mycket seriös och svarar snabbt Vi har en egen läkare och kordinator.. Vi var där på ett första besök i maj och nästa vecka blir det troligtvis äggplock för donatorn. Vi valde denna klinik då vi har möjlighet att låna släktens lägenhet i närheten. Jag har varit gravid tidigare och har en dotter genom ÄD så jag känner inte behov av att gå till den mest framstående kliniken då det "bara" är ägg jag saknar.
    IVI finns på flera orter, kolla Barcelona, dit är det enkelt att resa. 

Lycka till MrsCecilia och att jag hoppas att det snart lyckas för er!

• AmelieS

Hej Vinkan!

Vad kul att ni är på plats nu. Vi åker på måndag och stannar i 2 veckor, så vi tar också semester därnere. Vi har fått veta att troligtvis blir det äggplock för donatorn i mitten eller slutet av nästa vecka. Oj, vad nervöst och spännande det känns. Det verkar som att vi kan bli synkisar, hoppas vi ses därnere?
     Lycka till Vinkan och alla som är på G!

• AmelieS

Nu ar jag oxa ruvare av ett toppembryo, transfer skedde idag. Vi fick 8 st till frysen, varav 4 var topp. De ar alla 5-dagarsodlade (blastocyster) och testdag blir den 19/7. Vi ar kvar har i Alicante ytterligare nagra dagar. Vi ar jatteglada och nervosa saklart. Om en vecka vet jag hur det har gatt! Haller tummarna for dig Vinkan och alla som ar pa G.

• AmelieS

Tack för era tummar och lyckönskningar!
    Nu är vi hemma igen och bara två dagar kvar till testdag. Jag är så nervös. Letar efter symptom men känner absolut ingenting. Jag vet att det är dumt men kan inte låta bli. Hur går det för dig Vinkan, hur mår du, psykiskt och i övrigt?
    Jag tror att jag kanske såg er skymta förbi i korridoren på kliniken, ett ljushårigt ungt par?

Jag själv satt utanför doktorn och väntade på att få komma in tillsammans med min man och en vild tvååring att hålla koll på.

Hur har ni gjort med mediciner?
    Har ni köpt i Spanien så att det räcker till en hel ev graviditet?

Med dottern åt jag hormoner till vecka 12. Jag bad doktorn på kliniken om ett recept men fick bara för en vecka fram till testdag. Tydligen kan man hämta ut flera gånger på samma recept vilket jag gjorde men fick inte tag i allt som behövs pga dålig planering av mig. Nu har min gynekolog här hemma semester till och med vecka 31. Ska kolla med kliniken om de kan skicka. Det är progynon 8 mg per dag och Utrogest (progesteron) 3*200 mg som är det enda läkemedel jag tar. Förpackningen med progynon är med 1 mg piller och 20 st per ask. Hemma är pillren 2 mg och varje ask innehåller mycket flera piller. Mera praktiskt så tycker jag. Kapslar med progesteron är så små, är van med stora vagiatorer hemma och så kan jag inte läsa bruksanvisningen, sådant stressar en kontrollmänniska som mig.

Grattis till fint resultat Cecini! 

Trevlig resa Mariposa!

Kram alla!           

• AmelieS
    myran6801 skrev 2012-07-17 13:13:29 följande:
    AmelieS, vad spännande med testdag snart. Håller tummarna! Att inte känna ngt betyder inte att det inte gått vägen utan jag tycker vi hoppas på plus tills motsatsen är bevisat. Sköt om dig! Kram

Tack Glad
    Du har rätt, kram tillbaka 
  • AmelieS

Vinkan1, stort grattis!!!
    Jag blir rörd, vad härligt att höra. Förstår att du är orolig det är man alltid speciellt som du varit med om missfall, men skönt med en lång semester, ni får ta hand om varandra. Du ska se att det kommer att gå bra, du har mina tummar. Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?