• AmelieS

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Tummen, hur gick det på ditt UL idag?

myran6801, härligt att höra att du är igång med din behandling! 

• AmelieS

I somras när vi gjorde vårat första försök i Spanien så satte vi in bara ett embryo, blastocyst. Den gången blev det ingen graviditet. När vi gjorde FET i oktober bestämde vi oss för att sätta in två embryon, för att spara tid och pengar. Men det var inget lätt beslut. Nu är jag gravid men vet ännu inte om det är ett eller två embryon därinne :)
    Jag har hört av läkare att vid alla ÄD-graviditeter finns en ökad risk för havandeskapsförgiftning. Tvillinggraviditet ger också en ökad risk. 

Myran, spännande att ni har fått en donator.

Tummen, vad skönt att det såg bra ut! 

• AmelieS

mariposa, vad skönt att få se den lilla därinne!
    Det kommer att gå bra absolut.

Vinka, jag gör mitt första VUL efter plus om en vecka. Är förväntansfull men har en positiv känsla. 

• AmelieS

Idag har jag varit på mitt första VUL denna graviditet och jag väntar tvillingar!
    Jag känner mig både glad och orolig. Visst är det stor chans till tvillingar när man sätter in två embryon. Nu är vi flera i tråden (3?) som väntar två små.

Tummen, vad synd jag tycker om dig som mår så illa. Jag mår också väldigt illa när jag är trött eller hungrig, måste äta ofta och mycket bra mat. Det funkar bra att jobba ialla fall. Jag har det inte alls lika jobbigt som du verkar ha. Hoppas du mår bättre snart.

Simba72, tänker och hoppas på dig!

Kram 

• AmelieS

Hej Simba,

Jag beklagar ditt minus. Det är jättetufft när det inte går vägen efter alla känslor, förhoppningar, tid och pengar man lägger ner i ett försök. Hoppas du kan ladda om och orkar försöka igen.

Vi är två st här i tråden som har gjort ÄD-behandling på Instutituto Bernabeu i Alicante. Vinkan och jag, och vi är båda gravida med tvillingar. Jag är väldigt nöjd med kliniken, bra bemötande, snabba svar och unga donatorer. Jag gjorde första försöket i somras med insättning av ett embryo, det blev bara en biokemisk graviditet, plusset försvann efter en vecka. Vi fick 7 embryon till frysen, satte in 2 i oktober, blastocyster, och är nu gravid med tvillingar i vecka 9.Jag tror Vinkan lyckades på första försöket på kliniken, men hon får berätta sin egen historia.

Lycka till Simba och säg till om du undrar över något! 

• AmelieS

Myran, jag tar progynon och progesteronvagiatorer. Sedan några vitaminer, folsyra, E-vitamin (efter råd från klinken) och D-vitamin.

Lycka till på tisdag, spännande att det är nära nu. Hoppas ni gillar Alicante! 

• AmelieS

Myran, stort lycka till i veckan när ni åker ner för insättning!
    Håller tummarna för er. Kram 

• AmelieS

Myran, jag håller tummarna för dig. Förstår att du har det jättetufft psykiskt just nu. Jag tror inte att du kan få din mens förrän du slutar med östrogen och progesteron. De stoppar din mens och håller slemhinnan fin. Du har inte gjort IVF denna gång så mensen beter sig annorlunda. Alla hormonerna gör att du får dessa symtom skulle jag tro. Jag har gjort flera ÄD och mått precis samma vid plus som minus. Hoppas det är din tur nu.
    2 blastocyster låter som en god gravidchans dessutom från en ung donator :)

Jag fick också tillbaka blastocyster och hade testdag med blodprov på dag 9. Om du räknar 9+5 så är det ju 14 dagar efter ÄL.

Mariposa, har läst vad som hänt er. Så orättvist och sorgligt när man gått gravid så länge. Många kramar till er. Hoppas det snart är er tur. Kramar! 

Tummen vad skönt att KUB-testet gick så bra. Trist att höra att illamående inte är bättre. Hoppas det vänder snart för dig.

• AmelieS

Myran, stort grattis till plus!!!
    Nu hoppas vi på det bästa och att hcg har ökat fint på fredag. Många kramar till dig!

Jag har gått in i vecka 13 nu och var på ett UL idag och såg att båda därinne växer som de ska. Skönt!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?