• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • mariposa

Jag vågar knappt skriva det (har svårt att tro på det nämligen) men ja behandlingen föll väl ut och jag är gravid. Symptomen kommer och går.

Kram!

• AmelieS

Grattis mariposa! Vilka härliga nyheter Glad
    Förstår att det känns overkligt men nu är du ett stort steg närmare ett barn! Kram

• AmelieS

Jag är hemma igen efter en tur i förra veckan till kliniken i Alicante och ruvar nu på två embryon. De behövde bara tina två st så vi har fem kvar i frysen. Hittills har allt gått bra så det är bara att hoppas. Jag ska testa om en vecka.

• AmelieS
    myran6801 skrev 2012-10-11 18:24:57 följande:
    Hej finisar, har haft fullt upp så jag har inte hunnit vara här så mkt. Äntligen går det lite framåt för oss känns det som. Kontakten i Alicante är så otroligt mkt bättre än Lidia i Barcelona. Snabba svar och bra information! När jag bad Lidia skicka dokument för byte av klinik svarade hon aldrig så jag var tvungen att be kontakten i Alicante om hjälp. Hon skickade dokumentet genast. Så om allt går enligt plan så blir det ET i mitten av december. Hoppas nu inte mina tjänsteresor strular till det. Har ni några tips inför vår Alicante resa???? Boende, matställen mm?

Hur går det för alla ruvare??

Kram
    Vi har bott 2 ggr på ett hotell som heter Maya. Det är prisvärt, 3 stjärnor och ingen lyx, men har god frukost. Ett rum vi fick var lyhört men alltid rent och snyggt. Det tar 15 min att promenera till centrum och ligger på rätt sida stan för att åka till kliniken. Vad spännade att det snart är dags för er!
  • mariposa

Tack tjejer! Ja, det är första försöket. Mkt nervigt, vågar liksom inte ta ut ngn glädje. Måste jobba på att tänka lite mer positivt.

• myran6801

AmelieS, tack söta du för tips. Ska kolla upp det! Ja det känns spännande att det går framåt och också lite läskigt.
    Håller tummarna att dina små fäster ordentligt nu och att det blir ett tydligt plus! Kram

• mariposa

Tack fina Myran!

Det kommer att gå undan till december nu! Vad skönt att du är nöjd med nya kliniken, ett gott tecken!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?