• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • AmelieS

Tack alla för gratulationerna :)

myran6801, vi åker också med Ryanair och nu i oktober bokade jag 4 dagar innan avresa och betalade 1700 tur och retur. Helt OK pris så nära avresa, det är inte högsäsong just nu. 

• AmelieS

Längtar74, vad underbart att det är så nära nu för er. Är det första barnet?
    Ni har en härlig tid framför er. Önskar er all lycka. Kram

• längtar74

Amelie - ja, det är första för oss. Och som vi har väntat och längtat!

Myran - det är verkligen helt knasigt vad fort det gått. Det är en känsla av att äntligen se målet efter ett maratonlopp.

Germany - tack för lycka till

Ända sedan vi började med den här resan så har jag tänkt på vilka historier vi kommer att kunna berätta för våra barn: "allt det här gjorde vi för att vi längtade efter dig!" Oavsett om historien innehåller IVF, ÄD eller AD - eller alltihop: vad våra barn kommer att vara stolta över oss som kämpat så.

Kramar till er alla, fina tjejer!

• simba72

Grattis alla plussare!

Myran: bokade för ca en vecka sedan med ryan endast nerresa 1100kr.

Nu närmar det sig knappt en vecka kvar sedan bär det iväg :) behöver lite Back-up här tror jag...

huuu börjar bli riktigt pirrig/nojjig nu över om jag verkligen kommer klara av detta ensam, tänk om det blir tvillingar osv ... ( men de flesta andra klarar ju det så varför skulle inte jag) :)

lycka till alla!

• NY I GBG

Hej alla, Jag har följt er litegrann här på forumet på sistone, trots att jag inte skrivit, och ser att det är så många glada nyheter. Tre plus på de sista veckorna. Det är verkligen fantastiskt. Stort grattis till er Mariposa, Tummen och Amelie Vinkan och simba, snart är det dags för er också. Och en som snart ska föda. Vad härligt. Själv har jag varit väldigt deppig på sistone. Det har kännts som hela livet ska gå åt skogen. Ja, som ni kanske förstår blev det inget plus för oss Och vi blev så ledsna och jag har kännt mig väldigt deppig. Ibland känns det som det bästa kanske är att strunta i det här med barn. Köpa hund istället och fokusera på det man tycker är roligt i livet... Vad är det som är så fantastiskt med barn frågar jag mig ibland.... Men det funkar inte riktigt att tänka så. Man vill ju så gärna ändå. Eftersom det inte blev några embryon till frysen betyder det att vi måste börja om från noll igen. Det kostar i stort sett lika mycket som första gången och väntetiden är ca tre månader. Men det som känns svårast är att jag inte känner mig så hoppfull. Jag har ju aldrig blivit gravid och så har jag (verkar det som) endometrios och myom. Även om utredningen säger "oförklarlig infertilitet" och läkarna hävdar att myomet sitter på ett sådant ställe att det inte borde påverka så börjar jag tro att det är detta som spökar... Sedan tycker jag det är lite underligt att de inte vill utreda mer (lapraskopi) för att ta reda på om jag har endometrios som man kan ta bort... Men jag vet att det inte är enkelt, ibland är det värre att ta bort endometrios än att låta den vara kvar. Är det möjligtvis någon i tråden som lyckats bli gravid trots myom, endometrios eller annan negativ faktor? Skulle hjälpa att höra om det. Sorry för det negativa inlägget i allt detta positiva... Stor kram till er alla. Jag har faktiskt saknat att skriva till er och tänkte att jag kikar in och skriver lite i alla fall.. Som tur är kommer man över det mesta i livet verkar det som och nu är tillståndet mer harmoniskt igen tack och lov. Det finns ju andra saker i livet faktiskt

• myran6801

Ny i Gbg, fy vad ledsen jag blir för din/er skull. Tänk att det ska vara så svårt att få lyckan av ett barn. Tyvärr har jag ingen kunskap i det du frågar om men hoppas du kan få svar av ngn annan. Vad säger kliniken i Spanien om chanserna. Tycker det låter så orättvist att du ska behöva börja om från början när det inte blev några till frysen.
    En stor styrkekram

• mariposa

GBG-jag har saknat dig och tänkt på dig! Vilken otur ni har haft iom att det inte finns ngt att ta till i frysen.Jag uppfattar det som att de spanska klinikerna är noggranna med att utreda ev hinder-ni kan inte låta dem göra det? Det förutsätter ju dock ännu en resa ner... Jag tänker på dig och hoppas att det här kommer att lösa sig!

Un GRAN ABRAZO

• Vinterprinsessa

Ny i GBG: åh vilken jäkla otur! Jag hoppas verkligen ni får en till chans.. Det är mkt pengar det handlar om och inte så enkelt att bara host upp för dom flesta tyvärr :(
    Jag håller tummar o tår tills nästa gång :)
    Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?