• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • germany

Ny i GBG - Det stämmer att homeopat medicin kan ta bort myom. Efter min HSG röntgen så misstänktes det att jag hade myom....vilket jag nu senare har fått bekräftat att så ej var fallet. Usch, vad man får pendla och vara förtvivlad för att i nästa sekund få tillbaka en smula hopp....så håller det på hela tiden Rynkar på näsan

Jag vill bara berätta att jag har en fin vän som arbetar med kinesisk akupunktur m.m och har praktik tillsammans med sin mamma. Hennes mamma har jobbat i många år med zonterapi och homeopat mediciner och när jag lättade mitt hjärta för min vän så sa hon att "myom kan vi få bort, kom ner till Stockholm så ska vi hjälpa dig". Om du vill så kan du få hemsideadressen och i allafall ta kontakt med henne för rådgivning kring detta? Hon håller till i Stockholm så du kan ju inte gå hos henne, men hon kan kanske tipsa och vägleda dig till rätt behandling och kan kanske rekommendera någon bra praktik där du bor.

• myran6801

Jag har gått hos henne i nästan ett år, hon är fantastisk! Mina cykler som var 24 dgr är nu 28 och jag mår så mkt bättre då kroppen känns i balans. Kan varmt rekommendera henne!!! Går du där Germany?

• germany
    myran6801 skrev 2012-10-24 09:04:03 följande:
    Jag har gått hos henne i nästan ett år, hon är fantastisk! Mina cykler som var 24 dgr är nu 28 och jag mår så mkt bättre då kroppen känns i balans. Kan varmt rekommendera henne!!! Går du där Germany?
    Vad roligt att höra att din kropp känns bättre i balans och vad glad jag blir att du kände dig nöjd med Lotta.
    Ingen är som hon, en tjej med hjärtat på rätta stället och som verkligen brinner för sitt arbete Hjärta.

Nej, jag har inte gått hos Lotta på behandling, hon är enbart min vän (hon betyder så mkt för mig) 
    Vi har alldeles för långt avstånd till varandra för att ens tänka tanken att gå på behandling. Men Lotta hjälper mig på så många andra sätt, bara genom att finnas till och lyssna på mig och ge mig goda råd när jag som mest behöver dom. Jag förespråkar inte behandling hos Lotta bara för att utan för att jag vet att hon gör allt hon kan för att förbättra chanserna, hon är dessutom rak och ärlig.

Själv så gick jag hos en manlig akupnktör där jag bor, tyvärr så hade jag inte råd att fortsätta pga att det finns för många hål att stoppa pengarna i....Men jag hoppas kunna återuppta behandling längre fram om det blir aktuellt med ÄD.
  • myran6801

Håller med att Lotta är helt fantastisk! Jag mår sååå bra av att gå hos henne! Har flera ivf vänner här från FL som oxå går el har gått där. Förstår Germany att hon är en fin vän! Kram

• germany
    myran6801 skrev 2012-10-24 13:35:59 följande:
    Håller med att Lotta är helt fantastisk! Jag mår sååå bra av att gå hos henne! Har flera ivf vänner här från FL som oxå går el har gått där. Förstår Germany att hon är en fin vän! Kram
    Jag har också ett par vänner från FL som får behandling hos henne varav en av dom är gravid numera och en annan är förhoppningsvis på väg att bli då hon nyss har fått vetat att det kanske blir ET i morgon och jag hoppas så att hon får ruva.
    Vilken lycka för er som bor i Stockholm och har tillgång till att få gå på behandling hos henne och jag blir så himla glad att ni upptäcker att hon verkligen är en helt fantastisk Lotta, både i sitt yrke och som person Solig.

Jag måste också få säga att vad värdefullt att ha tillång till dessa trådar på FL där man kan bolla såväl kunskap, tips och råd, känslor av alla de slag och slippa känna sig ensam i alla processer som vi går igenom....vi som kämpar för att få ett litet barn till slut. 
    Kärlek till er alla här i tråden Hjärta som liksom mig & många andra kämpar och står i och det mer eller mindre....(för det går ju verkligen upp och ner i den här barnkarusellen).
    Det känns tryggt att veta att ni finns.  
  • myran6801

Germany, du har så rätt i att dessa trådar är fantastiska. De har hjälpt mig med både kunskap och information som varit ovärderlig. Dessutom har jag fått fantastiska vänner. Vi är ju några stycken från ivf trådarna som ses regelbundet. Måste säga att det är styrkan som jag fått här som gett mig mod att gå vidare med ÄD. Jag var livrädd för att behöva göra det, men nu känner jag mig nöjd och glad att vi tagit detta steg som jag hoppas resulterar i vårt efterlängtade barn. Kram

• germany

Myran - Mysigt att ni är ett gäng som träffas, just dessa vänner som man träffat på FL och som sitter eller har suttit i samma sits som oss blir ju lite extra speciella vänner genom livet.
    Jag har bara en tjej som jag har kontakt med på "riktigt" och som bor i närheten av mig, men det är guld värt!

Åh, härligt att läsa att du känner dig stärkt och nöjd över att nu ha lämnat IVF och istället står för startgropar mot en ny resa och förhoppningsvis större chans till ett barn. Modigt och förmodligen det bästa val du har gjort på länge Glad.
    Kram tillbaka.   

• NY I GBG

Hej Germany! Tack för tipset om din vän som jobbar med akupunktur och homeopati. Jag tar jättebra emot hennes kontaktuppgifter eller hemsidan. Du får gärna inboxa mig om du inte vill skriva det här men annars är det kanske bara ba för din vän (och oss!) ju fler som känner till henne? Det vore toppen att prata med henne och se om hon har något bra tips här i Götet. Jag åker ju till Stockholm lite då och då med jobbet så jag kan ju alltid boka in en tid för konsultation. Supersnällt. Hur går det förresten för dig nu och vart befinner du dig i resan mot barnet? Myran, vad mysigt det låter med ett gäng FL vänner. Det skulle jag gärna ha här i Göteborg också. Kram på er

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?