• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Germany, hojta till när du är i Stockholm så kanske vi kan ses. Kontakta Lotta, du kommer inte bli besviken.

Nu har jag börjat med p-piller och fått planen framåt. Om allt går som det ska bär det av i början av december.

• germany

Ny i GBG - Egentligen så tror jag bara att det behövs ett enda besök för att du ska få den medicin som passar dig allra bäst, sen får medicinen göra jobbet. Jag tror att det behövs ögondiagnostik för att anpassa vilken medicin du är i behov av.  Så har du vägarna förbi Stockholm så kanske du kan boka in en tid och då kanske hos Maj Lis (Lottas mamma som arbetar med just homeopatbiten och ögondiagnostik)
    Vad det gäller regelbunden akupunktur så har du förstås inte möjlighet att få den behandlingen av Lotta då avståndet sätter käppar i hjulet :( Jag törs inte säga säkert om det behövs akupunktur för att få bort just myomen eller om det räcker med medicinen enbart.
    Men börja med att kika in på hennes hemsida och så kan du berätta för henne vad just ditt problem är och att du behöver hennes råd / hjälp  www.hagenmalm.se

Jag är väl lite dum.....men jag har nu börjat spruta för att se om IVF försök nr 4 kan bära frukt. Jag ser inte alls fram emot behandlingen, får mest bara ångest och känner rädsla över att jag ännu en gång kommer att falla pladask ner i besvikelsens värld.....Men jag gör detta för att få ett bättre lugn i min själ över att jag gjort så gott jag kunnat innan vi går över till ÄD världen istället (som jag arbetar parallelt med och bara behöver känna att jag törs ge mig in på helhjärtat och säga farväl till IVF försöken för gott). Givetvis så hoppas jag av hela mitt hjärta att jag ska lyckas denna gång.....men jag vet ju hur himla svårt det är med mina förmodade gamla ägg Gråter.

• NY I GBG

Tack Germany!! Ska till Stockholm 15 nov så förhoppningsvis kan jag boka in tid med dem då. Myran: hur ser det ut för dig på em/kväll 15 nov? Vore supertrevligt att ses i Stockholm då Kram på er och alla andra

• myran6801

Ny i Gbg, jag ska bort på kvällen den 15:e vid sextiden, men vi kanske skulle kunna ses på en fika på em? Kram

• 4everHope

Åh vad bra att FL finns, tack för tips om Lotta. Ska också ge det en chans då jag har myom, sitter dock på utsidan av livmodern och ska enl alla läkare inte utgöra något hinder. Vet ni hur långt innan ÄD el som i vårt fall EA man ska börja med akupunkturen?

• NY I GBG

Hej Myran, Jag är upptagen mellan 10.30-16.30 så det tidigaste jag kan ses den 15 är 17.00... Men jag kommer nog att åka upp kvällen före. Hur serier ut för dig på kvällen den 14? Vore trevligt om vi kund få till det

• Ypke
    myran6801 skrev 2012-10-24 13:55:45 följande:
    Germany, du har så rätt i att dessa trådar är fantastiska. De har hjälpt mig med både kunskap och information som varit ovärderlig. Dessutom har jag fått fantastiska vänner. Vi är ju några stycken från ivf trådarna som ses regelbundet. Måste säga att det är styrkan som jag fått här som gett mig mod att gå vidare med ÄD. Jag var livrädd för att behöva göra det, men nu känner jag mig nöjd och glad att vi tagit detta steg som jag hoppas resulterar i vårt efterlängtade barn. Kram
    Hej Myran, här är jag igen Funderade på hur det gick för dig och letade lite i de här trådarna. Blir nyfiken på det du säger att ni är några stycken som ses regelbundet - skulle SÅ gärna vilja ha några FL-vänner i verkliga livet också! Är det ett Sthlms-gäng? Finns det några som ses i GBG tro?
    Igår när jag fick mitt chockartade AMH-besked hade jag ett trängande behov av att bolla det med någon 'live', men det fanns INGEN jag kunde ringa som vet lika mycket som jag, eller mer, om detta! Fatta! Med alla människor omkring oss som vet och hejjar på, så finns det ingen förutom vår läkare som kan säga något vettigt!! 
  • myran6801
    Ypke skrev 2012-10-26 10:34:37 följande:
    Hej Myran, här är jag igen Funderade på hur det gick för dig och letade lite i de här trådarna. Blir nyfiken på det du säger att ni är några stycken som ses regelbundet - skulle SÅ gärna vilja ha några FL-vänner i verkliga livet också! Är det ett Sthlms-gäng? Finns det några som ses i GBG tro?
    Igår när jag fick mitt chockartade AMH-besked hade jag ett trängande behov av att bolla det med någon 'live', men det fanns INGEN jag kunde ringa som vet lika mycket som jag, eller mer, om detta! Fatta! Med alla människor omkring oss som vet och hejjar på, så finns det ingen förutom vår läkare som kan säga något vettigt!! 

Kära kära du, jag förstår precis vad du menar och känner. När jag och min man för 4 år sedan blev utdömda av läkaren på Sophiahemmet på ett mycket oempatiskt sätt rammade hela min värld. Jag trodde då i min enfald att IVF = barn garanterat. Men så var det ju inte.... Det har tagit lång tid för mig att landa i beslutet att gå vidare med ÄD som ger oss ca 50% chans mot de mellan 5-10% som vi fått med IVF. Hade inte den där jäkla läkaren varit så knäpp utan istället hjälpt oss att gå vidare kanske beslutet inte hade varit lika svårt. Jag har fått kämpa för att göra fler IVF och det har tärt på oss både ekonomiskt och känslomässigt. Så när jag lärde känna 3 st här på FL och började träffa dem i RL var det så himla skönt. Äntligen några som förstår vad man går igenom och kan peppa och hjälpa en med kunskap. För på IVI klinikerna får man ju inte veta ett skvatt. De är alla tre yngre än jag och två av dem har blivit gravida och den tredje är jag säker snart kommer bli det. Men de har hela tiden stöttat och fått mig att våga ta steget vidare till ÄD.
    Jag vet inte om det finns några i Göteborg som ses regelbundet, men om du känner för det kanske du ska starta en tråd och fråga om det är några som vill ses. Jag vet att några i Malmö-området har gjort det alladeles nyligen. Annars är du alltid välkommen att kontakta mig, inboxa så kan vi pratas vidare.
    Stor kram Myran
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?