• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Ypke
    tummen1 skrev 2012-10-30 14:43:01 följande:
    Hej alla!
    Har varit så orolig det sista så vi bestämde oss för att göra ett privat UL.
    Var på det idag och det är fortfarande overkligt men det är två små hjärtan som pickar där inne!!!!
    Håller tummarna att inget händer nu!!!!!

• längtar74

Tummen - vad härligt m bekräftelse på att allt är bra med pyrena.

Vinkan - lycka till på ul i veckan!

Åh, vad jag förstår er väl med alla funderingar runt ÄD-beslut o nojor före, under o efter insättning. Ingen av oss hade väl trott att det var så här vi skulle behöva göra för att få barn, så det är nog fullkomligt naturligt att både kroppen och huvudet måste bearbeta allt. Åtminstone för mig har det inte varit en engångsgrej, man behöver vända o vrida på det många gånger.

För min del upplever jag det också som att den närmsta familjen nu nästan glömt bort vad vi gjort gör att ta oss hit - det är som en "vanlig" graviditet. Men för oss är det ju så mycket mer...

Många stora kramar till er alla!

• myran6801

Längtar74, tack för dina ord för de hjälper så att höra någon som vet vad man går igenom. Kram

• AmelieS

Tummen, vad roligt att höra. Stort grattis till att ha kommit såhär långt!!!
    Mitt VUL blir den 14 november, det hör till att göra ett VUL när man är gravid  efter IVF eller ÄD, har jag lärt mig. Jag har inte haft så jättemycket symtom men börjar nu känna av lite illamående. Jag mår ungefär som när jag var gravid för 3 år sedan med dottern. Jag försöker att inte oroa mig för mycket men det är inte alltid så lätt.
    Hur mår ni Tummen och Mariposa?

Lycka till nu Vinkan på ditt UL! 

Lycka till också Simba72 som är i Spanien just nu.

Kram alla! 

• tummen1

Tack för alla gratulationer!
    AmelieS jag gjorde ett vanligt UL det räckte hon såg det hon ville se annars hade hon gjort VUL.
    Jag var sjukskriven förra veckan och denna också, behåller inget och mår verkligenså illa. Barnmorskan sa att man mår alltid extra dåligt med tvillingar, så det är bara att bita ihop. Känns ändå skönt att läkaren tar det på allvar och förstår att jobba är uteslutet. På jobbet är de väldigt förstående och vet om hela våran resa så det känns väldigt bra.
    Vi skall göra ett UL till på måndag och sen är den riktiga inskrivningen den 9/11.
    Skall bli skönt när man går in i vecka 12.
    Men har läst lite att om man sett hjärtan på UL så minskar chansen för missfall så det hoppas jag på.
    Har mailat IVI för att se hur de vill göra ang medicinerna.
    Kram

• myran6801

Amelie, spännande med ul den 14 nov.
    Håll oss uppdaterade!

Är så kul att få följa alla här!!! Kram alla

• germany
    NY I GBG skrev 2012-10-26 22:17:38 följande:
    Germany: jag har bokat tid med Lotta i Stockholm! Och med myran Kram och trevlig helg!!!
    Jag hoppas att du kan få bukt med dina myom, håller tummar!
    Lycka till Glad

En annan sak som jag tycker är väldigt intressant är att man nu har börjat kunna transplantera livmoder från en kvinna till en annan (tex från mor till dotter) och genom detta kan återfå möjligheten att bli gravid om det visar sig att man har problem / sjukdomar av olika de slag med sin egen livmoder som gör att inget embryo kommer att kunna fastna. Har genomförts på sahlgrenska i GBG.

Kika in på tex. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5274253
  • mariposa

Tummen-grattis! :)

Amelie-bra här. Trött & illamående, men det går an. Ultraljud nästa vecka.

Myran-känner väl igen mig i det du skriver. Tänkte, drömde om, pratade om ÄD under lång tid. Nu efteråt har jag haft stor hjälp av att prata med en kurator och med en god vän. Ovärderligt. Det är ständigt pågående tankar. Jag är nog en sån som tar tid på sig att bearbeta saker och ting, och detta är ju så stort. Det är dessutom tur att ett forum som detta bjuder på möjligheten att träffa personer i samma sits. Det stärker en.

Kram

• myran6801

Mariposa, jag har inte ngn att prata med så detta forum är ovärderligt!!! Förstår att det är skönt med kurator och vän som stöd.

Vad spännande att du ska på vul nästa vecka! Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?