• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Blå damcykel

Hej igen!
    Vill bara kika in och berätta hur det gått för mig.
    Jag donerade ägg i början av oktober.
    Nu är en tjej gravid i v 7, hon har 6 befruktade ägg i frysen.
    En annan tjej har av nån anledning inte satt in nåt ägg än, men det ligger 7 st befruktade och klara i frysen.
    Jag mår så sjukt bra när jag tänker på det.
    Varför är det inte fler som donerar?
    Om ett par månader gör jag om det. 
     Lycka till alla!!!!!!

• myran6801

En fråga, hur resonerade ni kring att sätta in ett eller två embryon?
    Min man och jag hade bestämt oss för två. Men när jag var hos Gyn igår och gjorde VUL tyckte han absolut bara ett. Han menade att risken för att det skulle bli tvilling-fyrlingar var så stor.

• tummen1

Hej, vi ville bara maximera chansen att det skulle lyckas. Trodde inte i min vildaste fantasi att båda äggen skulle fästa :) man är ju ganska luttrad efter flera misslyckade ivf försök. Läkaren i Spanien sa dock att det är inte optimalt om båda äggen fäster då jag är väldigt kort och han då oroade sig för min hälsa.
    Jag är ändå glad att vi satte in två och att båda fäste.
    Vår läkare sa inget ang tvilling-fyrlingar. Menar er läkare att de två äggen som sätts skulle bli tvillingar i sig?

• myran6801

Tummen, ja han drog skräckscenariet om de de två blir enäggstvillingar då blir det fyra.

Jag är ju 44 så jag vet inte heller om det är optimalt med tvillingar ens.

Läkaren i Spanien som var lite brydd för dig Tummen var det på första konsultationen eller vid insättning han sa det?

• tummen1

Det var vid konsultationen, vi har bara träffat honom den gången. Det var en kvinnlig läkare som gjorde insättningen.
    Trodde han skulle göra insättningen men överlag har det varit lite rörigt med koordinatorn, läkarn mm.
    Men men nu gick ju allt bra i alla fall.
    Men sa din läkare vad oddsen var för att det skulle bli 4 bebisar?

• Vinterprinsessa

Blå Damcykel: om du ska donera ägg om några månader igen, skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig? Jag önskar så göra ett syskonförsök

• myran6801

Fick info från kliniken att de hittat en donator till oss. Så om kroppen sköter sig ser det ut att gå enligt plan. Hua vad jag är nervös!!!

• längtar74

Myran - åh, vad spännande!! Nu är ni på g

Apropå ett el två: vi satte in två både vid första o andra försöket. Faktiskt lite krasst för att spara tid o pengar. Enligt vad jag minns så sa de på IVI att oddsen egentligen är desamma för ett eller två, det är mer som att du gör två försök i ett när du sätter in två. Vi tänkte också att det fanns en risk att ett av embryona inte klarade sig, men då fanns det ju ett till att hoppas på. Och så blev det ju - en fantastisk liten flicka som ligger här bredvid mig.

Personligen skulle jag absolut satt in två. Oddsen att det blir fyra måste väl ändå vara rätt så små?

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?