• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Mariposa, underbar nyhet att du fick se en liten filur!!! Såklart det kommer gå fin fint! Hur var det, satte du in ett el två embryon?

• mariposa

Myran-Tack! Två stycken sattes in. Har för mig att jag sett på IVIs hemsida att utav alla ÄD-graviditeter där, resulterar ca 30% i tvillinggraviditeter. Har ni bestämt hur ni vill göra?

• myran6801

Vi kör på två!!! Så får det bli! Så himla glad för alla er som fått plus!!! Det är ni så värda!!! Kram

• AmelieS

mariposa, vad skönt att få se den lilla därinne!
    Det kommer att gå bra absolut.

Vinka, jag gör mitt första VUL efter plus om en vecka. Är förväntansfull men har en positiv känsla. 

• maja01

Mariposa: Tack, allt har gått jättebra. komplikationsfri förlossning och vår dotter mår bra. Jag har följt med i tråden och gläds med er alla som har lyckats!! Jätteroligt. Till er som fortfarande kämpar...kan säga att vi många gånger under denna resa har frågat oss själva hur länge ska vi fortsätta? När räcker det? Svaret på detta är naturligtvis olika från människa till människa men jag kan berätta att nu när jag sitter med vår bebis i famnen var det värt varenda tår av besvikelse och frustation - jag är glad att vi inte gav upp. Jag vet hur jobbigt det är, hur jävligt det känns när saker inte går vägen och det värsta är att på denna resa har det inte funnits någon garanti i slutet för att man faktiskt når fram till målet. Men vad jag vill säga med detta är att, när det känns tungt tänk på att mirakel finns! Vi hade oddsen emot oss, men med rätt behandling gick det vägen. Jag önskar alla stort lycka till!

• simba72

Hej hej!

Nu är jag hemkommen från espana :) nu är det bara att vänta och se.. Den 14nov får jag veta. Hoppas så att det är något litet därinne. (ngn som vet var man kan ta graviditetstest i blodet) är det endast privata dyra kliniker som gör det?

Mariposa vad spännande grattis till den lilla/lille filuren därinne. Vilken vecka?

Myran du får ta och krya på dig(hoppas det är något tillfälligt från sprutan)

Alla andra heja er !!!

• NY I GBG

Hej! Maja: tack för ditt inlägg!!! Vi är precis där du varit. Det är underbart att ni nu lyckats. Vi står just inför beslut om vi ska testa en gång till, eller acceptera att det inte blir några barn... Det är så svårt. Om man bara visste att det KOMMER att leda till ett barn för eller senare, då ande det ju varit enklare... Får jag fråga hur många gånger ni prövade? Du säger att ni hade oddsen emot er: hade de hittat något som gjorde det svårare för er..? Jag blev rörd av dugg inlägg för det är ju så härligt att ni lyckats. Och alla andra som lyckats också. Tänk vad många här i denna tråden som ju har lyckats. Det är faktiskt fantastiskt. Önskar alla gravida stor lycka till. Är det någon här i tråden som gjort sitt ÄD på AVA i Riga? Vi fungerar eventuellt på att byta klinik, om det är billigare. Sedan har vi fått så dålig service i Barcelona så det känns inte kul att börja om där. Kanske att vi byter till Valencia om vi vågar testa igen. Simba: grattis till ruvarstatus. Håller tummarna!! Kram på er

• myran6801

NyIGbg, jag tycker så synd om er att det inte gick vägen. Det är min stora skräck, vad gör vi om detta inte går. Både psykiskt och ekonomiskt tär det på en. Tycker inte ni ska tveka att byta till en annan ivi klinik om ni inte är nöjda med Barcelona. Vi bytte ju till Alicante och nu har vi ju inte varit dör ännu men kontakten är som dag och natt jämfört med Barcelona!!! Svarar snabbt och informativt och verkar bry sig. Är inne på ett engelskt forum där alla lovprisar just Laura och Maria på den kliniken. Stor kram

• mariposa

Maja-grattis till ditt mirakel! Skönt att höra att allt gått så bra! Vilken belöning för allt kämpande :)

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?