• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Pippi70

Jag följer dig myran oxå med spänning!!

En fråga till er som har lite erfarenhet om ÄD..

Hur allvarligt ser de på cystor på äggstockarna?

Har tydligen lätt att bilda sådana, vätskefyllda hormonbildande...

Fick inte köra med hormonsprutor nu när vi skulle börja vår IVF . Men tänkte att vid ÄD får man kanske andra hormoner som gör att egna ägg inte ska bildas...

Och då kanske inte cystor stör lika mycket???

• Dustpuppy

Pippi70: hormonprocducerande cystor brukar inte vara OK under en ÄD. Jag fick skjuta på en behandling tills en cysta var borta.

/Dustpuppy

• AmelieS

Idag har jag varit på mitt första VUL denna graviditet och jag väntar tvillingar!
    Jag känner mig både glad och orolig. Visst är det stor chans till tvillingar när man sätter in två embryon. Nu är vi flera i tråden (3?) som väntar två små.

Tummen, vad synd jag tycker om dig som mår så illa. Jag mår också väldigt illa när jag är trött eller hungrig, måste äta ofta och mycket bra mat. Det funkar bra att jobba ialla fall. Jag har det inte alls lika jobbigt som du verkar ha. Hoppas du mår bättre snart.

Simba72, tänker och hoppas på dig!

Kram 

• myran6801

Amelie, wow tvillingar du med, grattis!!! Ja det är verkligen många i tråden som väntar två små liv!!!

Imorgon ska jag på VUL trots att mensen inte kommit än. Jag mailade kliniken och frågade hur jag skulle göra eftersom mensen inte dykt upp än. De vill att jag gör VUL och sedan hoppas vi mensen kommer.

• tummen1

Ååååå stort grattis AmelieS!!!
    Ja herregud nu skall vi få tvillingar.... Mycket tankar om hur skall man klara detta, hur skall vi hinna med vår stor pojk, hur skall vi få plats och givetvis mannens stora problem...vilken bil skall vi ha :)
    Skönt att du inte mår som mig, det önskar jag ingen! B6 vitaminerna vet jag inte om de hjälper, mår i alla fall precis lika illa och nu börjar jag få svårt att hålla humöret uppe. Kan bli galet arg ibland :(
    Vilket datum fick du för födsel?
    Stor kram

• vinkan1

Åh vad roligt Amelie!!! kram, kram!
    Ja det är både spännande o lite oroligt.
    Våra ligger och sprattlar i magen nu

• germany

Åh, vilken glädje Amelie!!! Twins!! BabyBaby
    Blir så glad för alla er som lyckas och jag känner stort hopp och tilltro när vi är helt redo att vända blad från IVF till ÄD.

Hoppas ni andra som snart är på G sätter ytterligare plus till tråden.
    Kram till er alla Hjärta

• Ypke

Gud så roligt att höra alla dessa positiva nyheter - hejja hejja!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?