• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Mva1970, välkommen hit. Jag förstår så väl att ni vill prova allt innan ni går vidare med äd. Men jag rycker ändå det är klokt att ni förbereder er för nästa steg. Jag vet så väl hur stort klivet kan kännas och hur gärna man vill att det ska gå med ens egna ägg. Men det är bra att förbereda sig så förlorar man ingen onödig tid sedan.

• simba72

Hej alla fina underbara!

Ursäkta att jag hållt mig undan ett tag..men jag har läst och gråtit till era verkligen fina inlägg TACK!  Jag är inte glad men lite gladare :/
    jag vet att jag inte är ensamast i världen i det jag går igenom, som vi nämnt innan är nog det bästa är att rensa ut (inte bita ihop) för att sedan ta nya tag för att lyckas. 

Jag är fortfarande som ett  frågetecken inför vad jag skall gå vidare med. (har försökt få råd av läkare men de säger att båda alternativen skulle fungera, det viktigaste är unga donatorer) har även hört att en annan faktor som antalet försök är av betydelse, då det är en omställning för kroppen.
    Men det är ju trots allt mycket pengar det handlar om. (hade jag vetat att jag garanterat blivit gravid med ÄD hade valet varit enkelt) jaja.. det är bara jag som kan ta ställning och fatta beslutet men det är frukatsvärt svårt.

Har hört gott om en klinik som heter instituto bernabeu är det någon som vet något har erfanheter av denna,vore tacksam för svar.

Myran är  fortfarande nyfiken på var du skall göra din äggdonation och när?
    Germnany  verkligen ledsen över ditt minus.. önskar att jag kunde kramat om.
    längtar 74 som du sade det spelar inte någon roll  vilket minus det  är i ordningen men känner så  med er som gått igenom detta igen,igen och igen.  (därav jag kände mig lite ego)...

Glöm inte att vi alla är fantastiska på vårt alldeles egna unika lilla sätt!
    kram

• myran6801

Simba, tycker så ofantligt sund om dig. Önskar oxå att ÄD var en garanti men som allt annat är det inte det. Vi har valt IVI Alicante och om allt ser bra ut på vul på tisdag så åker vi dit veckan efter.

• AmelieS

Hej Simba,

Jag beklagar ditt minus. Det är jättetufft när det inte går vägen efter alla känslor, förhoppningar, tid och pengar man lägger ner i ett försök. Hoppas du kan ladda om och orkar försöka igen.

Vi är två st här i tråden som har gjort ÄD-behandling på Instutituto Bernabeu i Alicante. Vinkan och jag, och vi är båda gravida med tvillingar. Jag är väldigt nöjd med kliniken, bra bemötande, snabba svar och unga donatorer. Jag gjorde första försöket i somras med insättning av ett embryo, det blev bara en biokemisk graviditet, plusset försvann efter en vecka. Vi fick 7 embryon till frysen, satte in 2 i oktober, blastocyster, och är nu gravid med tvillingar i vecka 9.Jag tror Vinkan lyckades på första försöket på kliniken, men hon får berätta sin egen historia.

Lycka till Simba och säg till om du undrar över något! 

• AmelieS

Myran, jag tar progynon och progesteronvagiatorer. Sedan några vitaminer, folsyra, E-vitamin (efter råd från klinken) och D-vitamin.

Lycka till på tisdag, spännande att det är nära nu. Hoppas ni gillar Alicante! 

• vinkan1

Hej simba, så ledsen för din skull! Vet hur jobbigt det är. Vi var på instituto Bernabau i somras. Jag blev gravid på första försöket o väntar nu tvillingar(är i v 24). Vi är verkligen supernöjda - alltid väldigt snabba svar, fin klinik och omhändertagande. Så jag har bara gott att säga om dem.

• vinkan1

Myran, tänkte att även jag kunde berätta vad jag tog efter ET.

Progynon
    Progesteron
    Klexane (injektioner)- blodförtunnande(tar jag fortfarande)
    Folsyra (extra styrka) 5 mg(tar jag fortfarande)
    Pentoxillina(endast fram till att jag plussade) - en annan variant av blodförtunnande

• myran6801

Vinkan, hur kommer det sig att du tar alla mediciner? Har du haft missfall tidigare? Kram

• vinkan1

Myran, ja jag har haft många missfall (7 st) men på egna försök. Med mediciner o äggdonation lyckades det direkt. Men kanske det hade lyckats även på egna försök om jag fått blodförtunnande samt extra dos av folsyra även i Sverige. Gjorde speciellt test i Spanien o senare här hemma när jag var gravid som visar att jag har en gen som kan ge proppar samt gör det svårt för mig att ta upp folsyra. Märkligt nog genomfördes inte detta test tidigare, vilket förvånar mig så här i efterhand. Kram

• myran6801

Vinkan, det är ju helt galet att sådana test inte görs om de finns. Men skönt att det gått vägen denna gång!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?