• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • mariposa

Ett deppigt inlägg; jag fick missfall i veckan. Fick molvärk och blödningar och på gynakuten konstaterade de påbörjat missfall. Graviditeten hade avstannat för ca tre v sedan utan att kroppen reagerat. Det allra tyngsta är tanken på hur mkt som ligger bakom ett sånt här försök. Den psykiska pressen. Känns tungt och jag vet inte om jag vågar utsätta mig för detta igen.

Kram tråden fr en ledsen mariposa

• myran6801

Mariposa, fy så sorgligt och tungt En stor styrkekram. Hoppas du orkar ta nya tag när den värsta sorgen lagt sig.

• germany

Oh nej kära Mariposa, vad är det som händer!! Gråter
    Stackars, stackars er.....kan bara tänka mig hur ni mår just nu :(
    Fy, varför ska det vara så här.....Det ligger verkligen så himla mycket "jobb" bakom att ha kommit så långt som ni nu gjort och så raseras allt bara på ett ögonblicks sekund.

Oerhört ledsen av att läsa ditt inlägg.
    Vet inte vad jag ska skriva, men vill att du ska veta att jag verkligen tänker på dig / er och skickar alla tröstekramar jag har just till er här & nu
    Ta hand om er Hjärta

• myran6801

Lite uppdatering fr Alicante. Kliniken ringde imorse och sa att ET blir på söndag inte idag. Suck då kan vi inte åka hem imorgon som vi planerat. Gissar att de vill odla två dagar till för att se hur embryona utvecklas. Det är 17 grader och fint väder så vi passar på att turists lite.

• tummen1

Lider så med dig mariposa!!
    Önskar att det fanns nått magiskt man kunde ge dig för att ta bort det hemska.
    Stor kram

• maja01

Mariposa: Nej, nej, nej j...la skit. Blir så ledsen av att läsa vad som hänt. Önskar att jag kunde hjälpa dig på något vis. Jag vet ju själv hur jävligt det känns när hoppet krossas. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du när detta har lagt sig kan hitta glädjen oavsett vilken väg ni väljer framöver. Det är verkligen för jävligt att vara inne i denna process. Jag lider med dig. Många, många styrke kramar till dig.

• germany

Tänker jättemycket på dig Mariposa med en tyngd i hjärtat och tycker det är så orättvist och så förfärligt sorgligt det som har hänt er :( Kram till dig/er Hjärta

Lika mycket tänker jag på dig Myran, fast med betydligt ljusare tankar om att idag är det den stora speciella dagen för er Glad. Känner på mig att ni kommer att få ett fint resultat framlagt med fina embryon tillbaka samt ett gäng i frysen.

• mariposa

Tack tjejer för ert varma stöd! Det behöver jag. Hjärta 
    Mattan rycktes undan så plötsligt; jag åkte iväg till jobbet på morgonen som gravid och kom hem på kvällen från gynakuten helt uppriven. Jag var i v 12 och trodde att det kanske kanske kunde gå vägen. Det känns som ett extra tungt fall då det inte bara är att försöka igen. Det är så mycket man investerar i ett sånt här försök, framför allt en massa känslor. Kanske att jag vågar försöka igen till våren; att tänka framåt och ha en plan känns lite bättre. Stor kram!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?