• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

MiaFia, tror inte nedfrysningen påverkar spermierna nämnvärt. Särskilt inte om mannen har bra sådana. I vårt fall blev 13 av 14 ägg befruktade så det gick ju bra trots att mannens bidrag varit i frysen. Så det behöver du nog inte oroa dig för. För din info så fryser IVI Valencia och även Alicante även donerade ägg och har mkt goda resultat med dem också. Det underlättar ju planering av insättning och dessutom gör det det möjligt att ha en bank av ägg fr donatorer med lite ovanligare utseende eller blodgrupp tex.

• tummen1

Hemma från kub nu och vi fick låg risk på båda så det känns underbart. De rörde som bara den. Fick lyssna på deras hjärtan också. Helt fantastiskt.
    Nu vågar man glädjas mera.
    Tack för alla lyckönskningar.

• längtar74

Mariposa - blev så ledsen att läsa vad som hänt:( Fokusera nu bara på att ta hand om dig. Ny kraft kommer! Många kramar.

Myran - njut av semestern. Håller tummarna för att allt går bra med insättningen.

Tummen - förstår så väl oron, men klart att kub kommer att se bra ut! Håller tummarna för dig med:)

• tummen1

Hej Miafia,
    Min man lämnade när vi var nere första gången så de frös ned dem och äggen var också frysta. De sa att det inte gör någon skillnad på resultatet.
    Det är jätte bra om ni tar alla prover innan ni åker ned för de är mycket dyrare att ta där. Skönt att göra det i god tid med så man slipper oroa sig för om de skall hinna bli färdiga i tid.
    Vi fick välj själva hur många ägg som skulle sättas in och efter tre misslyckade ivf försök så valde vi två då det känns som man har större chans. Aldrig trodde jag att båda skulle klara sig.
    Önskar dig lycka till!!!

• germany
    tummen1 skrev 2012-12-11 13:38:17 följande:
    Hemma från kub nu och vi fick låg risk på båda så det känns underbart. De rörde som bara den. Fick lyssna på deras hjärtan också. Helt fantastiskt.
    Nu vågar man glädjas mera.
    Tack för alla lyckönskningar.
    Vilken enorm glädje för er! Förstår att det känns skönt att ha kub avklarat.
    Hoppas du kan slappna av och njuta lite nu.
  • germany

Till dig Myran vill jag säga grattis till att du nu är ruvare igen.
    Må det få bli ett plus till i tråden nu. Med två fina embryon så borde du ha fina chanser! Glad

• maja01

Tummen: Stort grattis! Miafia: Jag förstår tanken jag tänkte på liknande sätt, dvs att jag kände att ok om det inte funkar första eller andra gången så har jag ändå en massa gånger kvar och skulle jag sedan misslyckas med allt så får jag pengar tillbaka. Frysomgångar är inkluderade i paketpriset. Vi lyckades på andra försöket. Jag var helt nollställd och hade inga förhoppningar eftersom jag hade hört att färska embryon ger större chans att lyckas än frysta, men vi lyckades på ett frysförsök. Ang. sperma som fryses så ska det inte påverka kvaliteten.

• MiaFia 2012

Hej och tack för alla svar jag fått på mina undringar, låter ju onekligen som att frysta spermier inte borde utgöra några problem. Jag kollar vidare på de olika klinkerna ni varit på, och några till, ska försöka bestämma oss snart för jag vill gärna boka in ett första besök så snart som möjligt. Men det lär ju ändå inte bli förrän efter alla julledigheter.

Myran: spännande med två befruktade ägg, håller tummarna för att allt går vägen. Vet du nåt om hur stor chansen/risken för tvillingar är när man stoppar in två ägg med bra kvalitet?

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?