• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Mariposa, bra att du känner att du kan gå vidare. Bra också att ni har några i frysen! Då kan ni väl sätta in dem i naturlig cykel utan en massa hormoner innan, eller? Kram

• tummen1

Hej nyigbg, spännande med nytt försök i januari. Har du kollat med kvinnokliniken? De hjälpte oss med alla våra tester.
    Önskar dig all lycka denna gången.
    Kram

• AmelieS

Härligt att höra om det positiva hcg-testet Myran :)

Vinkan, hur mår du?
    Jag har tänkt på dig. Hur har graviditeten varit så här långt?

• vinkan1

Hej Amelie, tack vad gulligt av dig! Allt har gått så smidigt o bra - inga som helst problem så här långt (är nu i v 27). Allt har sett väldigt bra ut på alla ultraljud, så känner mig nu mer o mer avslappnad o hoppas o tror det nu ska gå hela vägen.

Dock börjar det nu bli lite tungt o jobbigt, så är nu delvis sjukskriven.

Hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

Kram och en riktigt god jul till dig o alla andra kämpar härinne!

• längtar74

Åh, myran - vilken härlig nyhet!! Lite sent, men ändå: grattis!

Hoppas att ni alla haft en riktigt bra jul. 2013 kommer att bjuda på många fina Spanienbebisar

• AmelieS

Hej Vinkan,
    Ursäkta sent svar. Vad härligt att höra att det har gått så bra för dig.Glad
    Man hör mest om alla problem med tvillinggraviditeter. Förstår att det börjar bli tungt för dig. Jag har hört att i vecka 30 med tvillingar är man lika stor som i v 40 med ett barn.

Det är bra med mig. Är i v 14 och den värsta tröttheten och illamående har gett med sig.

God fortsättning till alla i tråden. Kram 

• myran6801

Hur mår ni alla Spanien vänner?

NyIGbg, hur går det? Blir det ngt försök i januari?

Mariposa, hur har du det? Hur går ni vidare?

Kram Myran

• mariposa

Hej Myran! Jag är nyfiken-hur mår du? Känner du något?

Jag känner mig stark och inställd på att fortsätta kampen till våren. Enl koordinatorn blir det samma el liknande medicinering. Hoppas hoppas att jag blir gravid igen.

Gott nytt år amigas!

• myran6801

Mariposa, känner mig lite svullen och trött och brösten har också blivit större. Men i övrigt känner jag ingenting. Det kan ju vara biverkningar fr progesteronet, vad vet jag. Är det ngn av er andra som tar Levaxin? Har ni justerat dosen vid graviditet? Hur mkt progynon tar ni andra?

Jag önskar vi kunde göra ul för jag vilk veta om det är ngt därinne eller ej! Men måste ju vänta tills min gyn är tillbaka.

• mariposa

Myran, vad spännande m ultraljud. Du är snart där! Jag kan inget om Levaxin, Progynon tog jag 6 mg om dagen.

Kram!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?