• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Pippi70

Kramar till dig myran!!! Önskar jag hade massor med tröstande ord, men hittar inga... Tänker på dig!

Kramar till dig mariposa med! Tack för ditt svar, efter att ha mailat kliniken i Valencia ringde de upp efter en timme!! Det kallar jag service! Jämnför med kliniken hemma här som jag mailade till i måndags med lite frågor..har inte fått svar ännu:(

Kramar om dig med germany!! Det behöver du! Ta hand om dig!

• NY I GBG

Åh nej myran Vad ledsen jag blir. Fy sjutton att det ska vara så svårt. Stackars, stackars er. Jag önskar jag hade några tröstande ord. Jag har läst i en annan tråd (kanske var det i tråden om ÄD i Finland?) om flera som drabbats av utomkveds och tagit bort äggledare, för att sedan lättare bli gravida. Ska också se om jag hittar den tråden Mariposa pratar om. Det är ju säkert som hon säger, att om man har styrka (och ekonomi) för att testa flera gånger så händer det i de flesta flesta fall att man lyckas. Tänker på dig massor och skickar kramar

• mariposa

På IVI's hemsida allra längst ner till vänster finns länk t forumet. Det finns internationella trådar bla på engelska, dock skrivs det ej så mkt där. Sidorna på spanska om äggdonation är välbesökta och många skriver. Det är i en av de trådarna det finns en gigantiskt lång lista. Jag har lärt mig mkt av att läsa där. I de mer 'svåra' fallen m upprepade missfall el då implantation ej sker, görs grundliga analyser av livmoder och blod etc. Fler stödjande mediciner sätts in. Många av de knepigare 'fallen' kommer i mål tillslut.

Myran, visst har ni ngra kvar i frysen? Mot bakgrund av vad som nu hänt och er tidigare historia, så måste de på IVI nu vägleda er. Tfn.kontakt m er läkare borde gå att ordna?

Stor kram

• AmelieS

Nej Myran, vad bedrövad jag blir av att höra detta. Fy så orättvist att ni drabbas av misfall och ev X. Jag tycker att det är bra att denna tråd finns för stöd och vägleding. Jag ser att du har fått flera bra råd. Jag önskar er all styrka att ta er igenom detta och att ni orkar försöka igen så småningom. Många varma kramar!

• längtar74

Åh, här var det verkligen inlägg av olika slag...

Cecini - stort grattis!!

Myran - jag är så ledsen för din skull. Det var ju INTE så här det skulle gå! Ta hand om dig. Skickar de varmaste styrkekramar jag kan.

• myran6801

Tack finaste för era värmande ord.
    Idag var jag på sjukhuset och lämnade nytt hcg prov. Det har sjunkit till 37 från i torsdags då det var 116. Jag bad att få en tid för samtal ang operation. Får se vad som händer framöver. De uttryckte också att det är viktigt att jag åker in om jag får ont.

Vet inte hur det blir framöver. Om det är någon ide att försöka igen. Dessutom blir det så dyrt, även om vi har 2 i frysen har jag för mig att man får betala lika mkt som ett färskförsök.

• mariposa

Hej Myris! Ett frysförsök i Valencia går på 1950 euro, - 200 euro i avdrag då vi ej gör ultraljuden där, så 1750 euro. Troligtvis har Alicante liknande pris. Och blev embryona infrysta så är de förhoppningsvis av bra virke. Om du visste hur mkt jag hoppas för din skull. F-n att det skulle gå sådär.

Kram

Längtar74- hur har ni det där hemma? Jag är nyfiken!

Kram

• germany
    Pippi - Bra jobbat att ligga steget före och planera ÄD (fast jag hoppas att det kommande IVF försöket ska bära frukt förstås). Tack också för dina som vanligt fina och värmande ord. En riktig solstråle är du , precis som ditt "nick" här på FL Solig.

Myran & Mariposa - Tänker mkt på er och det ni fått gå igenom.....Hoppas att varje ny dag stärker er och tar er framåt på något sätt. Kramar till er båda Hjärta
  • Evelinnea

Hej

Jag funderar över medicinering - är det någon av er som använt eller fått rekommenderat 4 st progestoron vagitorier /dag ?  För att vara säker på att man får i sig hela dosen med allt kladd...

Likaså har jag hört att det är vanligt med blödningar vid Äggdonation. Hur har ni gjort som har lyckats stoppa blödningarna och inte fått missfall? Tänket att det kunde vara bra att veta i förberedande syfte.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?