• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Mariposa,
    Gullig du är som undrar, jag mår mkt bättre rent fysiskt men är fortfarande ledsen för att det gick snett. Känns så orättvist att det skulle bli X, nu känns det som kunde det iallafall inte "bara" bli mf. Jag skickade journalen fr sjukhuset till IVI igår och bad om återkoppling fr deras läkare. Får se vad de säger. Skall till en privat Gyn på torsdag denna vecka och till sjukhuset på återbesök nästa vecka. Sen får vi se hur vi ska gå vidare.

När sätter du igång? Vad för medicinering får man när man gör ET med frysisar? När i cykeln gör man det?

Kram

• mariposa

Myran, hoppas att du har tur m gyn på torsdag! Och att IVI ger klara besked om hur ni kan gå vidare. Jag ska också t en ny gyn, vill så gärna ha ngn engagerad och kunnig som inte ser det som en belastning att behöva samarbeta m en utländsk klinik.

Jag har inte fått detaljerna kring medicineringen, men vad jag förstår så får de flesta nedregleringssprutan, Progynon och progesteron inför frysförsök. Inga p-piller behövs då man inte behöver synkas m donatorn. FET i naturlig cykel gör de oftast inte m oss utlandspatienter då det är trixigt att pricka rätt dag.

Stor kram

• myran6801

En fråga, IVI vill att vi tar en rad prover (min gyn hittade inte dessa i sina remisspapper sist så jag tog aldrig dem sist) för att utesluta att mf inte beror på det. Men är det någon som kan tipsa om gyn eller annan läkare i Stockholm som kan hjälpa till med remiss?

• AmelieS

Jag är hemma nu var bara inlagd i tre dagar. Jag jobbar som vanligt dessutom. Men tar det lite lugnt med lyft och så. Blödningen slutade lika snabbt som den började. Båda barnen mår bra, vi var på RUL i fredags och det såg bara fint ut.

Mariposa jag tog vanlig dos E-vitamin köpt här i Sverige.

Nu håller jag tummarna för era nästa försök, Myran och Mariposa. Jag har blivit gravid två gånger båda efter frysförsök. Hoppas det löser sig med dina prover Myran, bor inte I Stockholm, så jag kan inte tipsa om läkare tyvärr.      

Kram    

• Villsågärnablimammanu
    u 
    Hej

Ska göra IVF hos IVI i Spanien. Jag är 42år och har jättelågt amh så det är sista chansen som ni säkert förstår.

Vill komma i kontakt med er som gjort IVF där och även ni som gjort äggdonation.

Vi är osäker på deras kommunikation och hur vår IVF ska gå rent praktisk och ekonomisk. Är därför mycket intresserad att höra er erfarenhet.

Problemet är att jag upplever det som att de inte svarar på våra frågor som är viktiga. Vi har gjort IVFer tidigare så vi har erfarenhet och vi ställer endast viktiga frågor eller ger information som vi upplever att de inte tar till sig.

Allt som skulle bli så bra med IVI. Vi överväger att avbryta IVFen.

Hör av er här eller inboxa.
  • myran6801

Villsågärnablimamma, vilken klinik hår ni på? Jag upplevde IVI Barcelona hopplösa på att svara men vi bytte till Alicante och de är super. Får alltid svar med vändande mail utom i de fall vår kordinator behöver fråga en doktor då kan det ta upp till ett dygn. Har ni påtalat problemet till kliniken? Om inte gör det! Lycka till!

• mariposa

Skönt att allt är bra, Amelie! Tack för din tumhållning!

Myran, jag har inget tips att ge, men hoppas att din nya gyn kan lotsa dig rätt?

Villsågärna-vad frustrerande... Ring och mejla! Lycka till!

• The75

Hej Förlåt om jag tränger mej på ;0) jag har gjort ÄD på Ava Riga och är nu gravid med vårt andra ÄD barn och undra om det finns någon gravid i denna tråd som vill hänga på min nystartade ÄD gravida Lattemammor i Stockholm nr 3 tråd även om ni inte bor i Stockholm är ni välkomna.

• Cecini

Hej allihopa!
    Den här helgen är det exakt 1 år sedan vi var på vårt första besök på IVI Valencia. Vem kunde ana att vi skulle sitta här nu med den mest fantastiska lilla killen. Han föddes 8/1, 4056gr, 52cm och helt perfekt. Kan bara säga så mycket som att alla tvivel och funderingar om det här med äggdonation, donator mm är som bortblåsta och ersatta med lycka och kärlek som inte går att beskriva. Till alla er som kämpar vidare... Det är värt varenda mörk och jobbig stund som lett fram till detta lilla mirakel.  
  • tummen1

Stort grattis Cecini!!!!
    Han är verkligen ett mirakel! Jag längtar till våra tvillingar kommer till världen. Det är tungt redan nu trots att jag bara är i vecka 22.
    Så underbart att höra att funderingar och tvivel är borta. Själv har jag mycket funderingar ang donatorn nu men samtidigt så känner jag sådan kärlek till denna kvinna som hjälpt oss komma dit vi är påväg idag.
    Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?