• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • NY I GBG

Hej alla och Gott Nytt År!!! Jag hoppas verkligen att 2013 är ett turår för oss alla.... Mariposa: härligt att läsa att du är på banan igen med ny kraft. Heja! Myran: förstår att det måste vara jättejobbigt att gå och vänta på VUL... Men att du inte fått mens och att hcg stigit är ju mycket goda tecken Själv så vet vi inte riktigt vad som händer. De hittade ju en donator men vi vill försöka göra ett prov innan dess och det verkar inte som vi hinner med provet om vi ska använda denna donatorn så v kanske får tacka nej... Fast det var en bra match tydligen och hon var ung också.. Samtidigt ställer vi oss på kö i Åbo, Finland, för att om vi behöver (och orkar!) göra ett tredje försök kunna få ersättning från försäkringskassan... Men jag är inte lika sugen på att testa där och väntetiden är ca 6 månader En fråga till er: det sista året, särskilt det sista halvåret, har jag haft en massa "problem där nere" med infektioner, blödningar mm. Är inne på tredje omgången antibiotika pga bakteriell vaginos och har även ätit antibiotika pga urinvägsinfektion. Blöder också litegrann lite då och då. Jag har inte haft sådana besvär tidigare så det måste ha att göra med hormonerna eller ingreppen. Min fråga: har någon av er råkat ut för liknande? Kram

• myran6801

NyIGbg, tror ni gör klokt i att försöka ta provet på mannen innan ni gör nästa försök och kanske kan de låta donatorn vänta in er. Ang infektioner så är det jätte viktigt att du blir av med dem innan du sätter igång med ett nytt försök. Dessutom bör din man oxå äta antibiotika för annars "hoppar" infektionerna mellan er och du kan bli smittad igen. Jag har oxå haft jätte mkt besvär med urinvägsinfektion som återkom. Då fick jag lära mig här på FL att båda parterna måste äta antibiotika. Jag skickade även prov till Peny i Grekland så jag o mannen åt en dunderkur i våras. Har du berättat om dessa besvär till kliniken i Spanien? Hormonerna vi stoppar i oss kan säkert störa balansen och tex slemhinnorna påverkas ju och med sköra slemhinnorna är det lätt att dra på sig uvi. Du ska absolut ta tag i dessa problem innan du gör ngt annat. Ang blödning, kolla att du inte fått ngn liten polyp för när jag hade det fick jag småblödningar. Min Gyn tog då bort den på ett vanligt besök.

• AmelieS

Jag har också haft problem med infektioner därnere sista 1 1/2 året. Nu misstänker jag att jag har fått det igen pga dålig lukt mm. Jag visste inte att partnern också måste behandlas. Jag har fått min antibiotika vaginalt. Jag är lite orolig att detta kan påverka graviditeten. Min gyn har stängt pga semester och nästa vecka reser vi bort i en vecka. Jag kanske ska ringa Sjukvårdsupplysningen och kolla.

• myran6801

AmelieS, kolla med sjukvårdsupplysningen. Vet inte hur det är med infektioner generellt men uvi ska man se upp med vid graviditet,

• Cecini

Hej alla! Tänkte bara titta in och önska er alla ett gott nytt år!! Här är allt bra och vi har ett planerat snitt inbokat på tisdag 8/1. Känns verkligen overkligt att allt har gått så fort. Tacksam över att jag mått så fantastiskt hela tiden och att det äntligen blev vår tur. Stort lycka till önskar jag er alla!

• AmelieS

Härligt Cecini att det snart är dags för dig. Så spännande när det är så nära. Varmt lycka till på tisdag! Kram

Jag har varit på mitt gynbesök och allt såg fint ut, ingen infektion i underlivet denna gång. Skönt att få det kollat
    i alla fall. 

Hoppas ni mår bra alla och ha en trevlig helg! 

• myran6801

Cecini, underbart att det snart är dags! Skönt också att du mått så bra hela tiden. Har det varit planerat snitt hela tiden? Lycka till!

AmelieS, skönt att allt såg bra ut då behöver du inte oroa dig nu när ni ska resa bort.

Jag har fortfarande inga direkta symptom så det är svårt att tro på det hela. Men det är bara att vänta och se vad vul säger nästa vecka.

• Cecini

Myran- Ja, det har varit planerat snitt hela tiden. Jag hade en liten stroke för 10 år sen så dom vågar inte låta mig gå igenom en vaginal förlossning. Lycka till på ditt VUL i veckan!! Jag vet ju själv hur overkligt det kändes där i början. Jag hör av mig här när underverket har landat : ) Kram

• Vinterprinsessa

En helt annan sak men är det ngn som vet hur man kommer åt det som finns i "Gästbok"? Fick ett medd som jag ej vet vars jag hittat nånstans :(

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?