• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • tummen1

Hej miafia 2012,
    Ang oddsen för tvillingar med två ägg sa läkaren till oss att det var 60% chans att bli gravid och blev jag gravid var det 40% chans att det var tvillingar.
    Vi satte in två vid varje ivf försök så mycket därför ville vi göra det vid äd också för att ha så stor chans som möjligt.
    Trodde ju aldrig att det skulle funka men det gjorde det :) Är idag i v 13+3 (v 14) och känner dem sparka :)
    Lycka till!!

• vinkan1

Hej miafia2012, jag har varit bortrest och inte sett i tråden på ett tag. Jag var på instituto bernabeu i somras. Jag har bara positivt att säga om dem. Jättefin klinik, proffsiga, snabba svar etc. Att jag sen blev gravid på första försöket drar ju inte ner betyget .

Vi satte in två embryon(ett med bra kvalitet och ett med mindre bra kvalitet) och båda tog sig! Är nu i v 26. AmelieS i tråden har också varit där och jag har fått uppfattningen om att hon är nöjd.
    Lycka till med fortsatt planering kring äd!

• myran6801

Hej vänner, tiden sniglar sig fram och jag är ständigt orolig för att bli besviken igen. Tycker mig ha de vanliga innan mens symptomen. Är livrädd att gå på toaletten för att upptäcka blod. Alla misslyckade ivf:er har verkligen satt sina spår. Vilken dag tog ni andra hcg blodprov, var det 3 eller 5 dagars embryo?

Mariposa, jag tänker på dig och undrar hur du mår. Hoppas du och din man kan trösta varandra.

Kram

• NY I GBG

Hej Myran. Ja, ruvartiden är sååå jobbig. Dock är det ovanligt att man blöder tror jag när man tar så mycket hormoner (progesteron och östrogen) som vi får via IVI. Därför tror jag inte du behöver vara rädd när du går på toa. När är testdag?? Jag hade tredagarsodling och fick vänta nästan två veckor till testdag. Har du blastocyter (femdagars) eller tredagars? Visst fick du Tillbaks två embryon? Jag tänker på dig och håller tummarna!!!!! Och så tänker jag även på Mariposa. Hur mår du? Tummen, vad härligt att tiden går och allt ser bra ut. Nu har du väl dessutom passerat den mest kritiska tiden, eller hur? Kram till er alla

• tummen1

Hej nyigbg!
    Ja det mest kritiska är över och kuben gick super. Men tyvärr är illamåendet kvar, fick ny medicin idag så jag hoppas på den.
    Blev sjukskriven en månad till.
    Men jag skall inte klaga är överlycklig över de två därinne även om det skall bli skönt när de kommer ut :)
    Tänker på dig!!!!
    Kram

• myran6801

NyIGbg, du har nog rätt man blöder kanske inte än. Jag fick femdagars tillbaka så de har sagt jag ska ta hcg på tisdag dvs 9 dagar efter insättning. Känns tidigt, där undrar jag hur det varit för er andra.

• myran6801

Igår fick jag lite blod på pappret. Kroppen skickar ut menssignaler och jag blir så himla nedstämd. Vid mina ivf:er har jag alltid känt så här precis innan testdag, men nu alltså bara fem dagar efter insättning av en fem dagars blastocyt. Känns så trist.

• mariposa

Myran-jag håller intensivt tummarna för att det inte alls är tecken på mens. Håll hoppet uppe tills på tisdag! Vill så gärna att du lyckas!!! Kram

Jag mår mycket bättre nu. Ni är gulliga som frågar!

• längtar74

Myran - håller alla tummar till på tisdag o för att blödningen håller sig LÅNGT borta!

Mariposa - skönt att höra att du mår lite bättre. Ta hand om dig.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?