Hej på er! Får jag hoppa in i tråden? Har nu skummat igenom hela och både glatt mig och gråtit. Livet kan vara så grymt ibland, tänker jag speciellt när jag läser om mariposas missfall. Jag hoppas du finner kraften att gå vidare efter en återhämtningsperiod...
Själv har jag nog haft det västa året i mitt liv, 4 misslyckade ivf-er och stundtals relationskris har varit tungt. Nu rekommenderas vi att gå över till äd. Jag är 33 och vi har försökt sen 30, oförklarligt barnlösa men min kille har "superbra spermier" enligt läkarna och mina ägg beter sig konstigt, delar sig inte ordentligt. Har bestämt mig för att sluta analysera och fokuserar min energi på äd från och med nu, Eftersom jag och min sambo är spansktalande känns det som ett bra val med Spanien. Ska få remiss till svenska kön inom några veckor men har absolut ingen lust att vänta i flera år.
Har mejlat med 3 kliniker hittills (Procreatec Madrid, Instituto Bernaneu och Vistahemosa) och ska kolla upp några fler. Men rent spontant har jag fått bäst intryck av Instituto Bernaneu. Ser också att några i tråden har varit där. Skulle ni rekommendera? Det är så extremt mycket att tänka på när man väljer klinik, många frågor att ställa om priser och garantier etc. Blir lite snurrig av allt.
Har någon av er valt att köpa ett paket med flera behandlingar och "refund"-system vid misslyckande? Jag kollar även på sånt men är så osäker på om det är värt det. Överhuvudtaget är allt så dyrt, både enstaka försök och paketen. Så svårt att veta vad som är bäst...
kramar