• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • vinkan1

Stort grattis myran! Härligt. Angående blödningen så är det som flera sagt vanligt. Jag tex hade blödningar från att jag plussade till ca v 9-10. Det var verkligen jättestressande - trodde flera ggr att det var kört. Stor kram!

• germany
    myran6801 skrev 2012-12-20 22:37:52 följande:
    Hej, nu vågar jag tro lite mer på att det lyckats Var på VC idag och tog ett nytt hcg och det har stigit till 165. När ivi fick resultatet så gratulerade de! Idag har blödningen blivit mkt mindre, beror nog på den höjda dosen progesteron.
    Kram
    Vad roligt att du ÄR gravid Myran! Extra fint att din klinike också gratulerat till din graviditet, då är allt som de ska med hcg ökningen Solig
    Skönt också att blödningen avtagit (även om jag ändå tror att det är helt normalt också om det skulle komma lite blod. Men det är ju inte alls konstigt om man blir rädd då man ofta förknippar blod med mens, men jag tror det inte är det på gång i ditt fall.)

Jag läste ditt svar om att du inte tog några stödmediciner. Men jag trodde alla som genomgick ÄD förutom progestron och progynon fick tex kortison, fragmin och trombyl. Men så är det allts inte?
    Annars så är ju fragmin och trombyl något du skulle kunna be om nu i efterhand ändå.

Har du hunnit räkna ut vart du är i graviditeten (FL almanacka)?

Kram och sköt nu om dig!
  • myran6801

Germany, de ger inte stödmediciner (förutom progesteron och östrogen) om inte det inte behövs utifrån bakgrundsfakta. I mitt fall har jag inte en historia med upprepade mf tex. Detta talade vi med läkaren om på första mötet. Ang vecka så skickade kliniken info om det, jag är i v 4+3, så mycket kan hända än! De gav också datum för beräknad födsel, men det känns väldigt långt bort!!

• germany

Myran - Ok, det kanske ser olika ut beroende på vilken klinik man väljer samt precis som du skriver att det inte ges om det ej finns någon bakgrundsfakta till det.
    Dock så ville min IVF klinik att jag tar både trombyl & fragmin, även om jag heller inte har någon egentlig orsak till att behöva dessa. Antar att det mest är i förebyggande syfte för min del.

En dag i taget är det som nog blir bäst. Förstår dig så väl att du inte vågar hoppas & tro.....Så blir det nog när det gäller en själv. Man vågar inte tro åt sig själv helt enkelt.....Hoppas du kan sysselsätta dig för att skingra de mörka tankarna när de dyker på.

Kram igen!

• NY I GBG

Hej!! Myran: fantastiskt att det går framåt Önskar dig stort lycka till och hoppas du kan njuta lite utan att tänka för mycket framåt. Igår ringde läkaren oss från IVI Barcelona och sade att de hittat en ny donator. 21 år och bevisat fertil! Det kan bli aktuellt med transfer redan i januari!! Känns så snart. Jobbigt på ett sätt för vi hade ställt in oss på mars. Samtidigt vill de att min sambo tar ett gentest, sk karyotyp. Det är ett genetiskt kromosomtest (vet inte exakt hur man ska beskriva det) och nu brinner det i knutarna om vi ska hinna ta det innan det är dags. På Carlanderska kan man göra det om man är patient men vi är inte patienter och dessutom är det stängt. Är det någon här som vet vart man kan ta ett sådant test??? Kram på er alla och om vi inte hörs innan så önskar jag er en sköööön Jul. Det är ni värda! Kramar

• mariposa

Hej GBG! Vad spännande att de hört av sig och tänk vad det kan gå undan. Låter väldigt hoppfullt! Önskar att jag hade ngt tips om det här m testet. Finns det flera privatkliniker i Gbg dit ni kan vända er? Åh, vad jag hoppas att det blir er sista resa t Barca i detta ärende.

KRAM :)

• mariposa

Jag är inne på att försöka på nytt i mars/april. Vi har tre i frysen. Min hjärna är dock lite skadad och jag brottas m väldigt negativa tankar. Jag tänker att vi lyckades bli gravida förra gången så därför kommer vi hamna på den andra sidan av statistiken nästa gång. De säger ju att det är ca 50% chans per försök... Och tänk om de inte klarar upptiningen; hur pass vanligt är det? Ja, ni hör ju, jag har lite att 'jobba med'.

• myran6801

NyIGbg, vad spännande att de hittat en donator!!! Bra med ung också. Vår är född 86 så det gjorde nog sitt till och vi fick ju tom embryon till frysen. Min man fick också göra det där karyotyp testet, vår vc sa nej för de kunde inte tolka resultatet, bullshit, så tillslut frågade jag min Gyn om jan kunde skriva en remiss. Han bara suckade och sa självklart! Men ring din vc och kolla och säg att du har en läkare på IVI som tolkar resultatet om de knorrar ngt om det. Dock är det nog brådis för det tog ett par veckor att få svar minns jag.
    Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?