• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Tack Längtar74, jag hoppas men tyvärr har jag så många misslyckanden i bagaget som hela tiden påminner mig om hur det kan gå.

• AmelieS

Myran, jag håller tummarna för dig. Förstår att du har det jättetufft psykiskt just nu. Jag tror inte att du kan få din mens förrän du slutar med östrogen och progesteron. De stoppar din mens och håller slemhinnan fin. Du har inte gjort IVF denna gång så mensen beter sig annorlunda. Alla hormonerna gör att du får dessa symtom skulle jag tro. Jag har gjort flera ÄD och mått precis samma vid plus som minus. Hoppas det är din tur nu.
    2 blastocyster låter som en god gravidchans dessutom från en ung donator :)

Jag fick också tillbaka blastocyster och hade testdag med blodprov på dag 9. Om du räknar 9+5 så är det ju 14 dagar efter ÄL.

Mariposa, har läst vad som hänt er. Så orättvist och sorgligt när man gått gravid så länge. Många kramar till er. Hoppas det snart är er tur. Kramar! 

Tummen vad skönt att KUB-testet gick så bra. Trist att höra att illamående inte är bättre. Hoppas det vänder snart för dig.

• myran6801

Har varit och tagit hcg idag, det visade 75 vilket min gyn betyder gravid. Jag tjuvtestade hemma och det gav ett svagt plus. Jag blöder fortfarande lite så jag vågar ännu inte ta ut ngn lycka. Imorgon ska jag maila resultatet till Ivi, får se vad de säger. Precis så här var det när jag fick jätte tidigt missfall vid ett av våra ivf. Lite blödning och plus på stickan. Så var det i två veckor innan mensen kom. Min gyn är borta till 14 januari.

• mariposa

Myran! Grattis! Jag hoppas att det inte har ngn likhet m hur det gick tidigare. Nu får det bara gå åt rätt håll!

Kram

• tummen1

Jag håller både tummar och tår för att det skall gå vägen myran!!!
    Stor kram

• germany

Myran- Åh, nu blir jag glad av att få läsa ditt inlägg!!! Glad eEtt plus och ett hcg som visar på graviditet! Det låter ju lovande!
    Blödningar tycker jag mig läsa till lite då och då  att det är supervanligt utan att det är någon fara. Måste du vänta ända till januari innan du kan ta ett nytt hcg prov?

Kram!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?