• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Vi får se vad Ivi säger ang nytt hcg prov. Men jag tror inte jag kommer bry mig om det om de inte vill att jag ska ta om det. Tänker vara glad så länge det varar!

• germany
    myran6801 skrev 2012-12-19 11:35:24 följande:
    Vi får se vad Ivi säger ang nytt hcg prov. Men jag tror inte jag kommer bry mig om det om de inte vill att jag ska ta om det. Tänker vara glad så länge det varar!
    Du har så rätt & sund inställning! Jag hoppas hoppas och hoppas (och tror) att ditt plus snart är starkare :)
    Vilken julklapp slår detta? Solig

Får jag fråga om du fått fragmin samt trombyl och om du ätit eller äter kortison?

Ta hand om dig nu Hjärta
  • myran6801

Har fått instruktion nu att ta om hcg på fredag och öka progesteron till tre om dagen. Det var mer brunblandat idag och mer vilket gör mig såå orolig. Precis så här har jag normalt dagarna innan mens . Har inte tagor trombyl, kortison el ngt sådant. Är tydligen 4+1 så det är ju dags för mens....Usch vad jobbigt detta är.

• mariposa

Ja, det är ren terror Myran. Jag vet vad du går igenom... Du får ta en timme i taget. Vi finns här och allas tummar är hårt sammanpressade.

Kram

Germany-TACK för meddelandet! Jag inboxar i helgen. <3

• AmelieS

Myran, stort grattis till plus!!!
    Nu hoppas vi på det bästa och att hcg har ökat fint på fredag. Många kramar till dig!

Jag har gått in i vecka 13 nu och var på ett UL idag och såg att båda därinne växer som de ska. Skönt!

• ahm66

Hej myran. Grattis så långt! 3 progestron pr. Dag låter inte mycket. Tog du inte progestronvärden när du tog blodprov? Många kliniker önskar att veta att värden är nog. Har du för lite så kan slemhinnan börja släppa...... Jag går på ava Riga, är idag 9+4 med tvillingar. Äter 10 x 100 mg progestron varje dag. Min slemhinna har släppt en gång tidligare, och därför får jag så mycket. Skal trappa ned när jag passerat vecka 12. Lycka till.

• myran6801

Amh, tack för stöd. Jag ska ta tre st a 400 mg. Egentligen rek kliniken 1000 mg/dag men då mina suppar är på 400 mg så ska jag nu ta 1200 mg.

Jag tog inte prgogesteron vid blodprov.

Grattis till graviditet!

Kram

• myran6801

Hej, nu vågar jag tro lite mer på att det lyckats Var på VC idag och tog ett nytt hcg och det har stigit till 165. När ivi fick resultatet så gratulerade de! Idag har blödningen blivit mkt mindre, beror nog på den höjda dosen progesteron.
    Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?