• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • germany
    myran6801 skrev 2012-12-01 09:51:08 följande:
    Mariposa, tack söta du för dina tankar. Kan inte riktigt fatta hur nära det är nu. Önskar så att det ska gå bra. Försöker att ha för stora förhoppningar för att inte fallet ska bli för högt om det inte går vägen. Man har ju fallit så många gånger under ivf resorna så man är ju ganska ärrad.

Germany, vad fint av kliniken att de kompenserar er med ett försök. Men det vinner de på i längden. Hoppas innerligt att det kommer gå bra så ni slipper resa vidare mot ÄD. Måste säga att du skriver så fint och varmt.

Kram M
    Tack snälla för att du hoppas åt oss!
    Och jag håller tummar för dig när ni snart beger er mot er spännande resa.
    Ser fram emot att få höra dig berätta sen hur allt gått :)
    Varmt lycka till nu och hoppas ni hinner njuta lite av resan också.
    Kram!
  • myran6801

NyIGbg, vi åker sent på torsdag o landar vid midnatt. På fredag ska vi till kliniken om allt går som planerat. Vi har bara bokat enkel resa då vi inte vet exakt när insättning blir. Hoppas på fredag så att vi kan åka hem på lördag. Tror inte Alicante är så mysigt den här årstiden.

• mariposa

Germany-bra där! De verkar sympatiska på den kliniken. Då har du ännu lite tid med Prasteron. Måtte det funka nu!

GBG-hoppas att ni har turen med er med nästa donator. Kanske att ett nytt försök m ett starkt, ungt embryo står emot ev problem i livmodern? De lär vara extra noga med medicineringen vid nästa omgång. Du verkar ha läst på om det här m forskningen kring 'livmodermiljön'. Svårt att veta hur långt man ska gå, oerhört svårt... Personligen tycker jag att läkarna i Spanien är de är de jag fått mest förtroende för. Anser de att ni har goda chanser att lyckas utan 'åtgärder' innan?

Jag håller verkligen tummarna hårt!

Kram

• AmelieS

Myran, stort lycka till i veckan när ni åker ner för insättning!
    Håller tummarna för er. Kram 

• NY I GBG

Hej! En snabb fråga till Germany: hur hittar jag tråden du rekommenderar (om Aten?)? Vilken underrubrik? Stort tack på förhand

• germany
    NY I GBG skrev 2012-12-03 15:16:39 följande:
    Hej! En snabb fråga till Germany: hur hittar jag tråden du rekommenderar (om Aten?)? Vilken underrubrik? Stort tack på förhand
    Hej! Jag antar att du vet att man kan söka inlägg? Om inte så titta längst upp på sidan ovanför din trådstart :)
    Sedan ska du kunna skriva in precis såsom tråden heter, dvs Vi som blivit gravida genom resa till Aten

Måste testa förresten så jag ser att det funkar Glad
  • germany

Ny i GBG - Wops! Jag skrev nog lite fel :)
     Så här heter tråden Vi som snart är gravida efter resa till Aten Tungan ute

Nu går det nog mycket bättre att söka tråden!

• NY I GBG

Hej Germany. Tack frö hjälpen! Dock funkar det inte när jag gör det. Måste vara pga att jag använder en iPad, det är ju också därför mina inlägg är så fulla av fel och utan mellanrum mellan stycken.. När du har tid får du gärna säga om jag hittar tråden på svårt att bli gravid, endometrios, ÄD eller vart den finnes tack igen och hälsningar från ett vinterfint men kallt Stockholm

• germany
    NY I GBG skrev 2012-12-03 22:14:08 följande:
    Hej Germany. Tack frö hjälpen! Dock funkar det inte när jag gör det. Måste vara pga att jag använder en iPad, det är ju också därför mina inlägg är så fulla av fel och utan mellanrum mellan stycken.. När du har tid får du gärna säga om jag hittar tråden på svårt att bli gravid, endometrios, ÄD eller vart den finnes tack igen och hälsningar från ett vinterfint men kallt Stockholm
    Kika  på rubriken i FL olika knappar "Planerar barn". Tryck därefter på "provrörsbefruktning / IVF så bör du ska kunna hitta tråden sen då det är en ganska aktiv tråd. Jag själv läser den ofta då jag tidigare hade funderingar på att besöka Dr D i Aten (något vi inte har tagit beslut om huruvida det blir av eller ej).

Kallt här i norr också, men knappt någon snö alls!
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?