• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Pippi70, mensen kom som den skulle och allt såg bra ut på VUL så jag startade med progynon i fredags. Ja det närmar sig ET nu och vi har precis kollat flygtider. Jag tror det blir färsk försök men är inte helt 100. Det är både spännande och skrämmande på samma gång. Skall på ett VUL till och sedan bär det iväg!

• germany

Tänk vad nära det är nu Myran!!! Heja heja nu! Skrattande
    Får jag fråga hur det känns? Det är ju inte alltför länge sen du övergav IVF.
    Känns den resan avlägsen nu och gömd i kappsäcken eller hur känns det känslomässigt när man väl hoppat från ett skepp till ett annat? Det ser förstås lite olika ut för alla....men jag undrar bara Drömmer

• myran6801

Germany, jag ska inte sticka under stol med att det är känslomässigt jobbigt. Som du säger man hoppar fr det ena okända till det andra ännu mer okända!!! Men samtidigt för mig fanns inget annat val jag är 44 år och kan inte vänta längre. Det här är en fantastisk chans!!! Jag måste ta den!! Jag kämpade emot alldeles för länge med dåliga odds och tyvärr är detta ingen garanti. Det kanske blir minus igen vem vet?!

• simba72

Hej alla! Grattis alla till alla spännande saker på tråden. Myran jag hänger inte riktigt med är det till Spanien du skall och göra äggdonation? Isf vilken klinik? Spännande.. Kan meddela att jag till 99% fått negativt resultat efter min embryodonation i Spanien. Mitt hcg värde visade MINDRE än 0,6. Så det känns tungt,deppigt och pissigt just nu (ursäkta) har gråtit floder i helgen. Ni kanske tycker jag är löjlig som reagerar så här efter ett första försök( men så känner jag) Ja ja.. Det blir nog bättre med tiden men mycket snurrar i huvudet just nu. vet ej vad jag skall göra nu,.. ännu ett försök med embryoadoption eller skall jag satsa allt på en ägg och spermadonation ( är chanserna större att lyckas..förrutom större äggantal)?? vad vet jag? :( Ville bara ventilera lite å jag ger inte upp på något vis, behöver bara lite vägledning Tack alla fina och kämpisar här! Kram från en ledsen simba

• maja01

Simba. Du är verkligen inte löjlig!! Det är tungt, och jag tror det är naturligt att känna besvikelse och frustration annars vore man en robot utan känslor. Meeen du kommer igen , det vet jag! Kram

• NY I GBG

Hej Simba. vad tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gången Jag vet precis hur fruktansvärt jobbigt det känns. Självklart är du inte löjlig som känner så här. Jag känner igen alla tankar som snurrar och svårigheten i att veta vad man ska göra. Skickar en stor styrkekram och hör av dig om du har några fler frågor (har inboxat dig)

• myran6801

Nu har vi fått datum för ET och bokat flyg ner. Vi tänker boka ett billigt flyg hem redan dagen efter och chansa på att transfer blir som planerat. Skulle vi behöva stanna bokar vi en ny flight.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?