• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • NY I GBG

Ja, jätteroligt att ses Myran! Nu har jag träffat tre modiga FL tjejer från denna tråd IRL. Det har verkligen varit roligt och givande att kunna prata om allt vi går igenom. Amelie: vad roligt med tvillingar Stort grattis! Det är verkligen många gravida på denna tråd. Vad härligt och vilken statistik! Simba, hoppas allt är bra med dig ockå Stor kram till alla! Kram

• myran6801

Ska vi inte skriva en lista så är det lättare att hålla reda på varandras status!? Jag börjar nedan så kan ni väl fylla på.

Väntar på ÄD
    Myran6801, 44 år, 4 Ivf + 2 avbrutna Ivf, första äd Alicante i december

Ruvar

Gravid

• maja01

Amelie: Stort grattis. Det är verkligen många som har lyckats bli gravida i denna tråd! Jättekul! Ny i GTB: Jag tror jag förstår din känsla. Jag funderade många gånger på just det där att denna resa varit extra svår i och med att man inte vet om man når fram till målet eller ej. Dessutom är det inte en billig resa, tvärtom och man måste under vägens gång överväga många gånger med sig själv hur långt man är beredd att åka med på resan. Kan berätta för dig att jag trodde att det bara var att bestämma sig, nu passar det i mitt liv att bli gravid och sedan bli det. Meeen riktigt så enkelt var det inte. Sex år tog det innan vi fick uppleva denna lycka. När jag nämnde att oddsen var emot oss tänkte jag närmast på (utan att bli för detaljerad) att jag fick genomgå en operation innan vi överhuvudtaget kunde börja med vanliga ivf. Dessutom visade det sig under resans gång att när vi väl hamnade i Spanien upptäckte läkaren där att jag behövde ytterligare mediciner att använda under hela graviditeten för att det enligt deras åsikt skulle kunna lyckas. Vi har gjort ett antal både vanliga ivf och äggdonationer och jag vet hur tufft det är när det inte går vägen. Bara du vet vad som är rätt för dig. Om du vågar att prova en runda till, så tänk på att det faktiskt är väldigt stora chanser just med äggdonation att det går bra hela vägen!

• tummen1

Vilken bra ide myran. Tyvärr kan man inte kopiera på telefonen men lägg gärna till mig.
    Gravid
    Tummen, 35 år, 1 barn från tidigare förhållande, 3 misslyckade ivf, äd Barcelona 30/9, gravid med tvillingar

• Pippi70
    Dustpuppy skrev 2012-11-14 09:32:12 följande:
    Pippi70: hormonprocducerande cystor brukar inte vara OK under en ÄD. Jag fick skjuta på en behandling tills en cysta var borta.

/Dustpuppy
    Tack för ditt svar Dustpuppy!

• Pippi70

Hur går det för dig myran?
    Har du fått din mens?
    Vet du när det blir dax för ET?  
    Fäskförsök eller fryst?  

Måste vara lite nervöst nu när det är så nära!!
    Kram! 

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?