• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Karin71

Idag har äntligen fått påbörja behandlingen inför äggdonationen!GladNalle
    Nu börjar det kännas verkligt och oerhört spännande!HjärtaHjärtaHjärta

• Pippi70

Vad spännande Karin! Hur ser er behandling ut? Vet ni när ET blir?

Jag har inte fått klart ännu när vi får börja . Och om de hittat någon donator, väntar fortfarande på lite provresultat tex.

• Karin71

@Pippi70: Ja, det är verkligen jättespännande! Min planerade återföring blir den 20 eller 21/3, dvs om TVÅ veckor! Kan du fatta? Så spännande. Sen får man se hur det går.... När ska du börja med "behandlingen"?
    Lycka till!

• Pippi70

Å så snart!! Har du då regelbunden mens och inte behövt p- piller innan?

Jag har börjar med p-piller förra veckan för att lättare planera in behandlingstarten eftersom jag inte har regelbunden mens.

Känns lite fånigt att äta det när man håller på att försöka bli gravid...

Hade ju hoppats på att lyckas på egen hand i väntan på ÄD men då blir det sån väldigt lång väntan.. Och vi kom fram till att vi vill göra detta så snart som möjligt!

Hur mår du Myran? Blev det någon vidare utredning av ditt X?

Hoppas och önskar så att ni lyckas nu!!!

Att vi alla får lyckas!!! Vore underbart:)

Mariposa, har du fått veta när ert nästa försök blir? Har ni också samma team som oss??

Kram kram!

• Karin71

Hej Pippi70!
    Ja, det stämmer. Jag har regelbunden mens men ett väldigt lågt AMH värde. Jag kommer att göra en dubbeldonation eftersom jag är själv om att skaffa barn.... Trodde inte att det skulle bli så här men nu är jag 41 och har inga barn så jag bestämde mig för att försöka själv. Först var jag otroligt stressad och trodde inte att jag skulle kunna fixa det själv men nu har jag kommit till ro och ser otroligt mycket framemot "mitt projekt". Det är så surrealistiskt men blev så oerhört mer "verkligt" när man fick börja med hormonbehandlingen.

• myran6801

Hej! Intressant att ni i Valencia inte behöver ta p-piller. Jag gör det som går i Alicante. Är på G nu och nästa vecka ska jag ta nedregleringssprutan. Gillar den inte och så ska jag börja med progynon.
    Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?