• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Pippi70

Hmm va e det?..henne vi mailat med heter Anna...

Vad bra att ni är på g snart igen!

Då kanske vi blir gravida nästan samtidigt...vi hoppas på att få göra. Vårt försök så snart som möjligt. Kram

• germany

Pippi - Hur har det gått nere i Spanien? Ni kanske är kvar där ännu? Är så nyfïken på om ni nu satt bollen helt i rullning och gjort alla förberedelser så att det bara är att vänta nu på att det blir eran tur i kön.

Speciell hälsning till dig Mariposa också, och Myran HjärtaHjärta

• mariposa

Tack och kram tillbaka, Germany!

Pippi, hoppas att allt gått bra!

När blir din återresa månntro? Vilken doktor träffade ni?

Kram

• Pippi70

Hej alla modiga!

Modig ja...det är just vad jag känner att jag är!
    Resan ner till valencia har gått över förväntan och allt har varit bra!
    Läkaren vi träffade heter Dr Remohi och vår kordinator heter Paloma.

I morgon får vi förhoppningsvis veta vår tidsplan och kanske redan om 6-7 veckor kan ET bli!!

Är jätte nervös och även om jag är glad att det äntligen händer något känner jag mig lite nere...
    Mycket känslor i rullning nu.

Det hjälper att läsa här i tråden,ni har ju gått igenom detta och vet hur det känns.

Och modiga är ni!! Och jag!  

Härligt Myran att ni snart ska ner för FET!   

KramHjärta 

• mariposa

Pippi, välkommen hem!

Jag känner igen mig i det du skriver. Det är massa känslor som sätts i rullning då processen drar igång. Hopp och förväntan blandat med skräck och i mitt fall även sorg som kom upp över den egna kroppens 'oförmåga'. Det är verkligen omvälvande. Jag tyckte att det var skönt att gå i samtal för att ventilera alla mina tankar om äggdonation. Att prata hjälper! Kram och vi finns här! <3

• Karin71

Pippi70:
    Har, sedan ev vecka tillbaka, kommit hem från första mötet i Valencia. Även jag hade Dr Remohi och koordinator Paloma. Lustigt! Nu väntar jag på nästa mens så att jag kan börja behandlingen inför ET. Så otroligt spännande!
    Samtidigt som det är spännande så är det också läskigt. Om 3-4 veckor så genomför jag första försöket. Vilken grej! Helt ofattbart!Skrattande
    Så mycket känslor, en blandning av hopp och förtvivland.

• Cecini

Hej tjejer!! Även vi hade ju dr Remohi och Paloma som vårt "team", så vi får hoppas den kombinationen för tur med sig alla här i tråden.

• Pippi70

Ja Cecini, vi får verkligen hoppas att vi alla snart blir välsignade med en sådan liten goding som din:)

Karin, då var vi nere nästan samtidigt!

Palma pratade om att de nyligen hade haft ett par från Sverige där. Kanske var det er hon menade:)

Tack mariposa för dina ord!

Skulle kunna skriva tusen rader om mina känslor just nu, men är på jobbet och ska väl försöka fokusera på det istället....men det är svårt.

Ingen vet vad vi går igenom nu, har valt att inte berätta av flera olika orsaker..

Bara en kollega till mig vet att vi försöker bli gravida, men inte hur...

Tack för att ni finns här! Kram!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?