• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Ny i Gbg, du är så klok! Tror vi kommer kunna ha mkt att prata om när vi ses snart! Ser fram emot det! Kram

• Ypke
    NY I GBG skrev 2012-10-29 15:36:07 följande:
    Ypke: har just inboxat dig
    Jag med
  • vinkan1

Myran, NY i GBG och Ypke - jag är inte så aktiv i tråden längre, naturligt kanske, men följer tråden o hoppas så att det ska gå bra!

Jag vill bara säga att jag känner igen mig så väl i dina tankar myran och att ni andra skrev så kloka ord. Känns bra att känna att man inte är ensam om "konstiga" tankar som dyker upp.

I slutet av veckan är det dags för UL för mig - spännande o nervöst.

• Pippi70

Hej! Vill bara skriva att ni verkar vara så underbara Goa tjejer!! Synd att jag inte bor i Gbg eller sthlm längre, då hade jag gärna velat Träffa er! Skönt att få prata med vänner som vet vilka tankar man går o bär på! Jag är oxå lite nojjig över det här med att jag är äldre. Så skönt att läsa era rader och kloka ord!! Min största oro är hur mina stora vuxna barn kommer att reagera om jag blir gravid, Min äldsta är 23 år och har många gånger talat om för mig att hon inte vill att jag skaffar barn med Min nya kärlek... Då skulle hon skämmas ögonen ur sig!! Det är lite tufft att hålla på att smussla med tabletter och sprutor här hemma.. Och kan absolut inte prata med någon om mins tankar förutom min sambo... Jag längtar så efter ett barn till och att min kärlek får möjlighet att bli pappa, Han kommer bli världens underbaraste pappa!!! Så visst.. Ja.. Jag känner mig ofta egoistisk för att vi gör detta bakom mina barns ryggar, Men orkar inte ta den striden redan nu... Blir jag gravid får jag ta smällen då! Hålla huvudet högt och försöka strunta i att det kommer snackas... För det vet jag att det kommer göras!!! Tillsammans är vi starka:)

• NY I GBG

Hej Pippi! Stå på dig! Det är klart du ska testa! Tonårsbarn (och kanske även äldre barn) skäms ju väldigt ofta för sina föräldrar så strunta i det tycker jag. Tycker de borde tycka det är roligt istället och stötta. De kommer säkert älska bebisen när den kommer. Lycka till!

• Pippi70

Tack GBG!!           Stor  Lycka till dig med!!

Har läst lite här i tråden och följer er alla,känner med dig när det inte ville sig riktigt,glädjer mig åt de som lyckats,och följer med spänning de som står inför!!

Vi har bestämt att det blir ÄD i Spanien för oss om vårt IVF försök inte ger något.

Jag börjar med hormonsprutorna nästa vecka,så ganska snart  får vi veta hur jag svarar på dem.
    (har dåliga värden och ingen regelbunden mens längre)
    Det är klart att de kan bli varierande resultat om vi provar igen,men känner att tiden rinner ifrån oss och 
    tycker hela den där grejen är oerhört påfrestande för mitt lilla huvud

Nej,jag har inga större förhoppningar att jag ska lyckas klämma ut några dugliga ägg...

Men jag hoppas!! Annars hade jag inte ens försökt,men innerst inne har jag redan gått vidare till nästa plan.
    Och det ger mig Hopp och gör mig lugnGlad

• myran6801

Vinkan1, vad spännande med UL nästa vecka. Kul att du kommer in här och följer oss.

• tummen1

Hej alla!
    Har varit så orolig det sista så vi bestämde oss för att göra ett privat UL.
    Var på det idag och det är fortfarande overkligt men det är två små hjärtan som pickar där inne!!!!
    Håller tummarna att inget händer nu!!!!!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?