• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • myran6801

Hej finisar, har haft fullt upp så jag har inte hunnit vara här så mkt. Äntligen går det lite framåt för oss känns det som. Kontakten i Alicante är så otroligt mkt bättre än Lidia i Barcelona. Snabba svar och bra information! När jag bad Lidia skicka dokument för byte av klinik svarade hon aldrig så jag var tvungen att be kontakten i Alicante om hjälp. Hon skickade dokumentet genast. Så om allt går enligt plan så blir det ET i mitten av december. Hoppas nu inte mina tjänsteresor strular till det. Har ni några tips inför vår Alicante resa???? Boende, matställen mm?

Hur går det för alla ruvare??

Kram

• simba72

Hej därute!

Har påbörjat min spännande embryoresa nu. idag har jag efter mycket strul fått ut mina plåster i Sverige :) så nu sitter det både här och där på min kropp . Imorgon bokar jag resan till Spanien... är både laddad och förväntansfull. Hoppas det går bra för er andra här inne.

Hej hopp!

• Pippi70

Myran, vilken klinik i Alicante går ni på? Finns det fler där? Känner mig så osäker på hur allt går till, men det får man kanske reda på när man kontaktat kliniken. Men efter mina erfarenheter av kliniken jag går på nu i Sverige har jag inget förtroende alls för att få den information man behöver. Är oxå lite nervös att allt ska va på Engelska.. Är så superdålig på det. Mariposa, tack för dina ord. Kram

• myran6801

Pippi70, vi har vänt oss till IVI som har kliniker på flera orter i bl a Spanien. Först kontaktade vi dem centralt och sedan valde vi att kontakta Barcelona. Vi var till och med nere i Barcelona och besökte kliniken på en första konsultation. Vi fick gott intryck på plats men väl hemma fungerade kommunikationen med kontaktpersonen dåligt samt att de hade svårt att få fram blonda donatorer. Så vi valde att byta till Alicante efter kontakt med den internationella avdelningen. Det är som natt och dag på informationsflödet så det känns bra. De har heller inte ngt problem med donator som matchar mig och min man (långa blonda). Du behöver inte vara orolig för språket, de är vana vid att ta hand om par från olika länder! Vill dock råda dig att hitta en bra Gyn på hemmaplan som kan hjälpa dig med vul och mediciner. Det är ju en jätte trygghet om man får tag på en som har eller har haft patienter som gjort ÄD utomlands. Fråga gärna om du undrar något! Kram

• Pippi70

Tack Myran:) hur länge fick ni vänta innan ni fick komma på första besöket? Och tog det tid att hitta en blond donator? Jag är blond men min man är mörk, så för oss är det inte lika viktigt att hitta en blond donator eftersom det mörka nästan alltid slår igenom. Hoppas det går bra för er nu!! Kram

• myran6801

Pippi, vi fick tid snabbt det hängde mer på oss när vi kunde komma. Jag tror om man som vi är blonda båda två och mycket skandinaviskt utseende kan det ta lite längre tid. Det är därför viktigt att kolla med kliniken innan och höra sig för. Men om en av er är mörk går det jätte snabbt att få donator. De berättade för oss att de får in ca 15 nya donatorer varje dag!
    Hur ser er plan ut?

• Pippi70

Vår plan ändras lite från dag till dag känns det som... Har förstått på läkarna att det inte finns så mycket kvar av mina ägg och att jag är på väg in i klimakteriet:( Vet inte om vi bara sölar bort både tid o pengar på att försöka med IVF... Just nu går jag o väntar på att få börja med hormonbehandling bara min mens kommer... Men den vill inte komma. Har varit på VUL förra veckan och då var livmoderslemhinnan tjock så jag trodde det var på g. har tydligen ingen ÄL så då kan det ju bli så här knasigt. Men så fort vi får börja och så snart vi får konstaterat att jag inte svarar på stimuleringen vill jag åka ner!! Kram o trevlig helg på er alla i tråden:)

• simba72
    mariposa skrev 2012-10-12 09:31:43 följande:
    Simba-vad spännande!!!
    Vilken klinik går du på?

hallå där!

ja, det är verkligen spännande och pirrigt såklart . kliniken jag har valt heter Irema och ligger nära Denia
    hur går det själv ? har inte koll på alla än ,har precis börjar följa denna tråden) ..

trevlig fredag
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?